Colloque de l=?Windows-1252?Q?=92ACRT_?=2015/CATR Conference 2015, Department of Theatre, University of Ottawa

Yana Meerzon Yana.Meerzon at UOTTAWA.CA
Tue Oct 28 09:56:36 EDT 2014


AN ENGLISH MESSAGE FOLLOWS

Colloque de l’ACRT 2015, Département de théâtre, Université d’Ottawa

Le colloque de l’Association canadienne de la recherche théâtrale (ACRT) se tiendra au Département de théâtre de l’Université d’Ottawa, du 30 mai au 2 juin 2015, durant le Congrès des sciences humaines du Canada (CSHC).

Le thème choisi pour le Congrès 2015, « Le capital des idées », nous invite à réfléchir au pouvoir des idées : celles qui captivent le cœur et l’esprit ; celles qui regroupent les gens et alimentent discussions et débats ; celles qui créent du savoir et mènent aux découvertes. Les idées constituent une monnaie d’échange inestimable qui a la capacité de changer nos vies et le monde. Le colloque de l’ACRT 2015 promet ainsi d’être un carrefour intellectuel stimulant où les idées seront tour à tour exprimées, partagées, débattues et concrétisées !

Le thème renvoie aussi à l’emplacement du Congrès 2015 dans la capitale nationale. Siège du gouvernement du Canada, de plusieurs organismes nationaux et institutions culturelles, des ambassades et de nombreuses agences internationales, Ottawa est un milieu unique où convergent des gens et des idées provenant des quatre coins du monde. Ce contexte particulier  favorise une riche diversité de perspectives et d’activités dans le secteur de la recherche. Puisque les politiques publiques représentent un domaine d’intérêt particulièrement important, nous espérons que le colloque de l’ACRT 2015 suscitera des échanges stimulants sur les liens qu’elles entretiennent avec la recherche et la société.

Le mandat de l’ACRT est de soutenir et d’encourager la recherche en théâtre et sur la performance, en particulier sur la création au Canada. À cet égard, le comité d’organisation est fier de révéler les noms des conférenciers invités de renommée internationale qui prendront la parole au cours du colloque : Patrice Pavis (Université de Paris VIII et Université de Kent), dont la conférence aura pour titre « Un étranger peut-il regarder le spectacle des autres? », et Susan Bennett (Université de Calgary), qui présentera une conférence intitulée « ‘The Financialization of Everything’ : Brand Performance, Urban Capital and Global Markets ».

Les participants au colloque 2015 sont invités à interpréter l’expression « Le capital des idées » dans son sens conceptuel tout autant que littéral et à soumettre des propositions qui abordent l’un ou plusieurs des sujets suivants :

En se fondant sur les trois formes de « capital » identifiées par Pierre Bourdieu et qui caractérisent la société d’aujourd’hui – le capital culturel, le capital social et le capital économique –, les participants sont invités à réfléchir aux manières dont la pensée collective et individuelle sur le théâtre et la performance, en tant que pratique, permettent de modeler, de créer un certain rapport à ces formes de capital, de même qu’à en tirer profit. En quoi le financement des individus ou des institutions éducatives et culturelles est-il utile aux artistes et aux chercheurs canadiens ? De quelle manière ces organismes peuvent-ils soutenir ou promouvoir le capital intellectuel, émotionnel et spirituel ? Quel est le rôle des politiques publiques dans la création de nouvelles idées, que ce soit dans la pratique ou dans la recherche savante ?

De plus, le comité organisateur invite les participants à examiner, à réévaluer et même à revoir les propos célèbres d’Edward W. Saïd sur le rôle public de l’intellectuel « en tant qu’outsider, ‘amateur’ et perturbateur de l’ordre établi » (Des intellectuels et du pouvoir, Alger, Marinoor, 2001, p. 8); une personne dont l’une des tâches « consiste à briser les stéréotypes et autres catégories réductrices pour la pensée et la communication » (ibid., p. 8). Nous encourageons les participants à réfléchir à la manière dont le théâtre, la performance et la recherche au Canada influencent la position de l’intellectuel et interrogent sa place dans la société. Les propositions peuvent également aborder les questions suivantes :


•         Comment définir un théâtre qui fait penser ?

•         Quelle est la fonction du théâtre dans la société d’aujourd’hui? Quelle est la place du praticien et du chercheur qui s’intéresse au théâtre et à la performance dans nos universités ?

•         Le théâtre est-il un produit culturel ou un lieu que l’on investit (d’un point de vue personnel, esthétique, etc.) ?

•         De quelle manière les spectacles (sur scène ou dans le monde) mettent-ils à contribution des idées (d’un point de vue politique, philosophique, artistique, culturel, etc.) ? Comment la recherche sur la performance et le théâtre favorise-t-elle la circulation des idées entre individus et cultures?

•         De quelle manière le théâtre, la performance et la recherche permettent-ils de mettre au jour la place de l’histoire dans les études théâtrales ? Le théâtre est-il aujourd’hui le lieu où les « nationalismes » sont joués et remis en question ? Quel est le rôle du théâtre canadien sur la scène théâtrale mondiale ? En quoi les pratiques théâtrales au Canada sont-elles singulières ? Comment définir le caractère canadien du théâtre qui est créé au pays ?

•         Le théâtre est-il le lieu où les idées et les identités peuvent s’exprimer ? De quelle manière les performances et la recherche au Canada reflètent-elles la diversité croissante de la démographie au pays ?

•         De quelle façon le paysage économique influence-t-il la pratique et la recherche théâtrales ?

•         Quel rôle la pratique et la recherche au Canada jouent-elles dans le développement, au niveau international, des études sur la dramaturgie et la performance ? Dans quelle mesure le théâtre et la recherche qui se font au Canada, tant en français qu’en anglais, reflètent-ils les développements économiques, politiques, culturels et sociaux qui se produisent (ou se sont produits) à l’échelle mondiale ?

•         Jusqu’à quel point la « recherche-création » constitue-t-elle maintenant un champ autonome libéré de l’opposition traditionnelle entre la théorie et la pratique ? De quelle manière la « recherche-création » permet-elle de développer des connaissances ? Quelles sont la place et la fonction des remises en question et du risque dans le développement de l’art et des connaissances ?

Comme par le passé, les séances du colloque de 2015 prendront diverses formes : ateliers pratiques, communications libres, communications thématiques, séminaires et tables rondes. Il est possible de soumettre une proposition dans plus d’un format, mais le mode de présentation préféré doit être indiqué puisqu’un seul format sera retenu pour la présentation. Les organisateurs et les présidents de séance sont également invités à proposer des sujets en lien avec le thème officiel du congrès. Les autres sujets ne seront toutefois pas exclus. Les candidatures des étudiants des cycles supérieurs sont les bienvenues.


1) Communications libres : Les communications libres sont d’une durée de 20 minutes. Pour proposer une communication, veuillez soumettre un résumé de 300 mots comprenant une problématique de recherche, le contexte dans lequel celle-ci s’insère ainsi qu’un sommaire biographique à Yana Meerzon et Louise Frappier, coprésidentes du comité de sélection à catr2015 at gmail.com<mailto:catr2015 at gmail.com> au plus tard le 10 décembre 2014. La sélection des propositions sera basée sur la rigueur académique et l’originalité.


2) Séances thématiques : Les séances thématiques seront restreintes à trois participants chacune et disposeront toutes de 90 minutes. Pour participer à l’une ou l’autre des séances, veuillez soumettre votre proposition et les renseignements requis en conformité avec les particularités propres à la séance choisie directement à la personne responsable au plus tard le 15 janvier 2015. Pour connaitre tous les détails des diverses séances thématiques et les coordonnées de l’organisateur, visitez le site de l’ACRT www.catractr.ca<http://www.catr-actr.ca/> et cliquez sur le lien Colloque.


•         Bousculer la scène unilingue : Pratiques théâtrales bilingues et plurilingues au Canada /Defying Stage Monoligualism: Bi- and Multilingual Theatre Practices in Canada. Organisateurs : Nicole Nolette (nnolette at gmail.com) et Art Babayants (babayants.art at gmail.com)

  *   Long Live the New Flesh: The Influence of Digital Technologies on Performance and Audience. Organisateur : David Owen (davidowen999 at gmail.com<mailto:davidowen999 at gmail.com>) – En anglais


  *   Another Kind of Work: Cultural Capital, Performance, and LGBTQ Communities. Organisateurs : Stephen Low (low.stephen82 at gmail.com<mailto:low.stephen82 at gmail.com>) et Paul Halferty (paulhalferty at gmail.com<mailto:paulhalferty at gmail.com>) – En anglais



  *   Remembering and/or Forgetting? Staging History, Memory, and Exile in Canadian Theatre. Organisatrice : Diana Manole – En anglais, complet


  *   Bodies of Capital: The Actress, Transatlantic Performance and Cultural Negotiation in the Long Nineteenth Century. Organisatrices: Marlis Schweitzer  et Roberta Barker - En anglais, complet



  *   Generating Momentum in Contemporary Circus Research in Canada: Circus  and Capital? Organisateurs: Zita Nyarady, Joe Culpepper , et Jennifer Spiegel - En anglais, complet



3) Séminaires : Les séminaires pourront accueillir de huit à douze participants chacun et disposeront tous de trois heures. La participation à un séminaire n’empêche pas la participation à un autre type de séance durant le colloque. Pour participer à un séminaire, veuillez soumettre votre proposition et les renseignements requis en conformité avec les particularités propres au séminaire choisi directement à la personne responsable, au plus tard le 15 janvier 2015. Pour connaître tous les détails des divers séminaires et les coordonnées de l’organisateur, visitez le site de l’ACRT www.catractr.ca<http://www.catr-actr.ca/> et cliquez sur le lien Colloque.


•         Bodytexts. Writing the Body / Textualités du corps. Organisateurs : Catherine Cyr (cathcyr at yahoo.com) et Louis Patrick Leroux (patrick.leroux at concordia.ca<mailto:patrick.leroux at concordia.ca>)

•         Capital Wayfaring: Peripatetic Explorations of Monuments and Moose Droppings in Ottawa. Organisatrices : Melanie Bennett (melanielynnbennett at hotmail.com<mailto:melanielynnbennett at hotmail.com>) et Keren Zaiontz (kzaiontz at sfu.ca<mailto:kzaiontz at sfu.ca>) – En anglais

•         Performance History Seminar: Performance Historiographies. Organisatrices : Roberta Barker (barkerr at dal.ca), Heather Davis-Fisch (Heather.DavisFisch at ufv.ca<mailto:Heather.DavisFisch at ufv.ca>) et Stephen Johnson (stephen.johnson at utoronto.ca<mailto:stephen.johnson at utoronto.ca>) – En anglais

•         Science and Theatre: Exchanging Ideas in the Cultural Market. Organisateurs : Sydney Tyber (styber at yorku.ca<mailto:styber at yorku.ca>) et Derek Gingrich (degin87 at yorku.ca<mailto:degin87 at yorku.ca>) – En anglais

•         Articulating Artistic Research 3.0: Ideas of Knowledge. Organisateurs : Natalia Esling et Bruce Barton (bruce.barton at utoronto.ca<mailto:bruce.barton at utoronto.ca>) – En anglais

•         From University Wits to Rude Mechanicals: The Value of Campus Productions. Organisateur : Patrick Finn (pfinn at ucalgary.ca<mailto:pfinn at ucalgary.ca>)  – En anglais

•         Acting Training in a Shifting World: Propositions for Changes in Acting Curricula across Canada. Organisateurs : Conrad Alexandrowicz (conrada at uvic.ca<mailto:conrada at uvic.ca>) et Ursula Neuerburg-Denzer (ursula.neuerburg-denzer at concordia.ca<mailto:ursula.neuerburg-denzer at concordia.ca>) – En anglais

4) Tables rondes : Les tables rondes pourront accueillir huit participants chacune et disposeront toutes de 90 minutes. La participation à une table ronde n’empêche pas la participation à un autre type de séance durant le colloque. Pour participer à une table ronde, veuillez soumettre votre proposition et les renseignements requis en conformité avec les particularités propres à la séance choisie directement à la personne responsable au plus tard le 15 janvier 2015. Pour connaitre tous les détails des diverses tables rondes et les coordonnées de l’organisateur, visitez le site de l’ACRT www.catractr.ca<http://www.catr-actr.ca/> et cliquez sur le lien Colloque.


•         La formation du (jeune) spectateur de théâtre. Organisatrices : Francine Chaîné (Francine.Chaine at arv.ulaval.ca<mailto:Francine.Chaine at arv.ulaval.ca>) et Louise Forsyth (louise.forsyth at shaw.ca<mailto:louise.forsyth at shaw.ca>)

•         Staging Equity: Actualization or Appropriation? Organisateurs: Rebecca Burton et Laine Zisman Newman (equityintheatre at gmail.com<mailto:equityintheatre at gmail.com>) – En anglais

•         Linguistic and Cultural Junctures in Canadian Theatre/ Jonctions linguistiques et culturelles dans le théâtre canadien. Organisateurs: Louise Ladouceur et Stephen Johnson, complet


5) Ateliers de praxis / présentations : Nos ateliers de praxis ou présentations se veulent des forums où les praticiens peuvent partager leurs recherches théoriques et appliquées. Pour connaître tous les détails des ateliers de praxis ou démonstrations prévus et les coordonnées du responsable, visitez le site de l’ACRT www.catractr.ca<http://www.catr-actr.ca/> et cliquez sur le lien Colloque.


•         Warmth is Memory, History is Imagination, Performance is a Palimpsest (atelier de praxis). Organisateur : Daniel Mroz (dmroz at uottawa.ca<mailto:dmroz at uottawa.ca>) – En anglais

•         Undocumented Labours: Outsider-Academics Translating Ideas in the Academy (praxis demonstration). Organisatrices : Naila Keleta-Mae (nailakm at uwaterloo.ca) et Helene Vosters (hvosters at yorku.ca<mailto:hvosters at yorku.ca>) – En anglais, complet

•         Ideas, Emotion, and Change: Performed Lived Experience and Transformative Learning (praxis demonstration). Organisatrice : Shea Wood (shea.wood at concordia.ca<mailto:shea.wood at concordia.ca>) – En anglais, complet


* Vous êtes invité à soumettre votre proposition et à présenter la recherche en anglais ou en français à l’ACRT. L’association offrira de l’aide pour la traduction de vos documents de présentation si les participants ont besoin d’information dans l’autre langue.

** Quelle que soit la nature de la contribution proposée, nous encourageons les présentateurs à mélanger les formes traditionnelles de présentation en contexte universitaire avec des démonstrations pratiques (lectures, représentations, performances, etc.).

Directives pour les participants au colloque de l’ACRT :


•        Les participants doivent être membres de l’ACRT et doivent s’inscrire au colloque.

•        Les participants doivent respecter les exigences et les dates limites des séances pour lesquelles ils s’inscrivent. Dans le cas contraire, un désistement pourra leur être demandé.

  *   Nous nous attendons à ce que les participants assistent à la séance en personne à laquelle ils sont inscrits. (La participation par SKYPE, en ligne ou par téléconférence ne sera pas acceptée pendant le colloque).
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CATR Conference 2015, Department of theatre, University of Ottawa

The 2015 Canadian Association for Theatre Research (CATR) Conference will take place at the
University of Ottawa’s Department of Theatre from Saturday May 30th to Tuesday June 2nd,
2015, as part of the Congress of the Humanities and Social Sciences (CHSS).

The theme of the 2015 CHSS is Capital Ideas, an invitation to reflect on the power of ideas.
Ideas captivate our hearts and minds; ideas connect people and ignite discussions and debates;
ideas create knowledge and spark discoveries; ideas represent an invaluable currency capable of
changing our lives and our world. We thus expect the 2015 CHSS to be an exciting intellectual
hub where ideas will be expressed, shared, debated and implemented!

The theme also relates to the location of this year’s CHSS host in the nation's capital. As the seat
of our federal government and of many national agencies and cultural institutions, as the home of
embassies and of a large number of international organizations, Ottawa boasts a unique
environment rooted in the confluence of peoples and the intersection of ideas from all over the
world. This particular context promotes a rich diversity of both perspectives and research
activities.

The mandate of the CATR is to support and encourage research in theatre and performance
studies, with a special interest in Canadian work. With this in mind, the organizing committee is
proud to announce the two internationally renowned key-note speakers who will open the
upcoming CATR conference: Dr. Patrice Pavis (Université de Paris VIII and University of Kent,
UK) with the talk entitled “Un étranger peut-il regarder le spectacle des autres?” in French; and
Dr. Susan Bennett (University of Calgary) with “'The Financialization of Everything': Brand
Performance, Urban Capital and Global Markets” in English.

The committee encourages the CATR 2015 participants to think about the expression “Capital
Ideas” both conceptually and literally, inviting proposals that respond to one or several of the
following suggested topics:

Following Pierre Bourdieu’s formulation of the three forms of capital that characterize
our society today – cultural capital, social capital and economic capital – delegates are
invited to reflect on how our collective and individual thinking about theatre and
performance as a form of practice allows us to shape, create and profit from these forms
of capital. How do funding bodies or educational and cultural institutions serve Canadian
theatre artists and scholars? How do they support or promote intellectual, emotional and
spiritual capital? What is the role of public policy in the generation of new ideas, both in
practice and in research?

Furthermore, the committee invites conference participants to consider, challenge and reconceptualize Edward W. Said’s views on the public role of the intellectual as “outsider, amateur, and disturber of the status quo” (Representations of the Intellectual: The 1993 Reith Lectures, xx) in society; a person whose task is to “break down the stereotypes and reductive categories that are so limiting to human thought and communication” (ibid., xi).


We invite participants to reflect on how theatre and performance practice and scholarship
in Canada shape the discourse around the position of the intellectual and question his/her
place in society. More specific questions to be asked might include:


•         How do we define theatre that makes us think?

•         What is theatre’s function in today’s society? What is the place of the theatre and performance studies scholar and practitioner in today’s university?

•         Is theatre today a cultural product or a place of investment (personal, aesthetic, etc.)?

•         How do performances on stage and in life engage ideas (political, philosophical, artistic, cultural etc.)? How do performance and scholarship promote the transfer of ideas across cultures and between individuals?

•         How do theatre, performance practices and scholarship help reveal the achievements and the failures of history in our society? Does theatre today serve as a place to rehearse and challenge “nationalism(s)”? What is the function of Canadian theatre as one of the major players on the world theatre scene today?

•         What makes Canadian theatre practices unique? How do we define our work as specifically Canadian?

•         Does theatre today serve as a place of ideas and identity affirmation? How do performative practices and scholarship in Canada reflect the increasingly diverse demographics that mark Canadian society?

•         How does Canada’s economic environment influence theatre practice and scholarship?

•         What roles do Canadian theatre practice and scholarship play in the development of international drama and performance studies? And how do theatre and scholarship in English and French in Canada reflect major world economic, political, cultural and social developments, both historically and today?

•         To which extent is “research creation” becoming an autonomous field, free of traditional “theory vs practice” oppositions? What are the particularities of “research creation” as an approach to building knowledge? What is the place or function of ignorance and risk taking in the creation of knowledge and art today?


The 2015 CATR conference will, like previous conferences, offer a variety of participation
modes. These include praxis workshops, open paper panels, curated paper panels, seminars and
roundtables. Those who wish to submit proposals for more than one format may do so, though a
preference of mode(s) of participation should be identified. All session organizers and presenters
are invited to speak to the CHSS theme; however, proposals that depart from the official theme
will also be considered. Graduate students are encouraged to apply.
1) Open paper panels: There will be a number of sessions featuring grouped 20-minute papers. To be considered for an open paper presentation, please submit a 300-word abstract outlining your research, its context and its significance along with a short bio to Yana Meerzon and Louise Frappier, Program Planning Committee Co-Chairs, at catr2015 at gmail.com
by December 10, 2014. Acceptance will be based on scholarly rigor and originality.

2) Curated panels: Participation in each curated panel will be limited to three people. Each curated panel will be scheduled for 90 minutes in total. To be considered for one of these panels, please respond in accordance to that panel's particular call and send requested information directly to the panel organizer by January 15, 2015. For full details of all the curated panels, their individual calls and contact information, visit the CATR website www.catractr.ca<http://www.catr-actr.ca/> and follow the link to Conferences.


•         Bousculer la scène unilingue : Pratiques théâtrales bi- et plurilingues au Canada /Defying Stage Monoligualism: Bi- and Multilingual Theatre Practices in Canada. Nicole Nolette (nnolette at gmail.com) and Art Babayants (babayants.art at gmail.com)

  *   Long Live the New Flesh: The Influence of Digital Technologies on Performance and Audience. Organizer: David Owen ( davidowen999 at gmail.com<mailto:davidowen999 at gmail.com>)


  *   Another Kind of Work: Cultural Capital, Performance, and LGBTQ Communities. Organizers:  Stephen Low (low.stephen82 at gmail.com<mailto:low.stephen82 at gmail.com>) and Paul Halferty (paulhalferty at gmail.com)


  *   Remembering and/or Forgetting? Staging History, Memory, and Exile in Canadian Theatre. Organizer: Diana Manole  [complete]


  *   Bodies of Capital: The Actress, Transatlantic Performance and Cultural Negotiation in the Long Nineteenth Century. Organizers: Marlis Schweitzer  and Roberta Barker. [complete]
  *   Generating Momentum in Contemporary Circus Research in Canada: Circus  and Capital? Organizers: Zita Nyarady, Joe Culpepper , and Jennifer Spiegel [complete]


3) Seminars: Participation in each seminar group will be limited to eight to twelve people. Each seminar will be scheduled for three hours in total. Participation in a seminar does not limit your participation in another type of session at the conference. To participate in a seminar, please respond in accordance to that seminar's particular call and send requested information directly to the seminar leaders for vetting by January 15, 2015. To view full details of the seminars and contact information, visit the CATR website www.catractr.ca<http://www.catractr.ca/> and follow the link to Conferences.

•         Bodytexts. Writing the Body / Textualités du corps. Organizers: Catherine Cyr (cathcyr at yahoo.com) and Louis Patrick Leroux (patrick.leroux at concordia.ca)

•         Capital Wayfaring: Peripatetic Explorations of Monuments and Moose Droppings in Ottawa. Organizers: Melanie Bennett (melanielynnbennett at hotmail.com) and Keren Zaiontz (kzaiontz at sfu.ca)

•         Performance History Seminar: Performance Historiographies. Organizers: Roberta Barker (barkerr at dal.ca), Heather Davis-Fisch (Heather.DavisFisch at ufv.ca) and Stephen Johnson (stephen.johnson at utoronto.ca)

•         Science and Theatre: Exchanging Ideas in the Cultural Market. Organizers: Sydney Tyber (styber at yorku.ca) and Derek Gingrich (degin87 at yorku.ca)

•         Articulating Artistic Research 3.0: Ideas of Knowledge. Organizers: Natalia Esling and Bruce Barton (bruce.barton at utoronto.ca).

•         From University Wits to Rude Mechanicals: The Value of Campus Productions. Organizers: Patrick Finn (pfinn at ucalgary.ca)

•         Acting Training in a Shifting World: Propositions for Changes in Acting Curricula across Canada. Organizers: Conrad Alexandrowicz (conrada at uvic.ca) and Ursula Neuerburg-Denzer (ursula.neuerburg-denzer at concordia.ca)

4) Roundtables: Participation is limited to eight people per roundtable. Each roundtable will be scheduled for 90 minutes in total. Participation in a roundtable does not limit your participation in another session at the conference. To participate, please send requested information directly to roundtable organizers by January 15, 2015. To view full details and contact information, visit the CATR website www.catractr.ca and follow the link to Conferences.

•         La formation du (jeune) spectateur de théâtre. Organizers: Francine Chaîné (Francine.Chaine at arv.ulaval.ca<mailto:Francine.Chaine at arv.ulaval.ca>) and Louise Forsyth (louise.forsyth at shaw.ca<mailto:louise.forsyth at shaw.ca>)

•         Staging Equity: Actualization or Appropriation? Organizers: Rebecca Burton and Laine Zisman Newman (equityintheatre at gmail.com<mailto:equityintheatre at gmail.com>)

•         Linguistic and Cultural Junctures in Canadian Theatre/ Jonctions linguistiques et culturelles dans le théâtre canadien. Organizers: Louise Ladouceur and Stephen Johnson [complete]
5) Praxis Workshops / Demonstrations: Our praxis workshops / demonstrations are planned to provide a forum for practitioners to share their applied and theoretical research. To view full details of the praxis workshops / demonstrations and contact information, visit the CATR website www.catractr.ca<http://www.catractr.ca/> and follow the link to Conferences.

•         Warmth is Memory, History is Imagination, Performance is a Palimpsest (praxis workshop). Organizer: Daniel Mroz (dmroz at uottawa.ca<mailto:dmroz at uottawa.ca>)

•         Undocumented Labours: Outsider-Academics Translating Ideas in the Academy (praxis demonstration). Organizers: Naila Keleta-Mae (nailakm at uwaterloo.ca) and Helene Vosters (hvosters at yorku.ca<mailto:hvosters at yorku.ca>) [complete]

•         Ideas, Emotion, and Change: Performed Lived Experience and Transformative Learning (praxis demonstration). Organizer: Shea Wood (shea.wood at concordia.ca<mailto:shea.wood at concordia.ca>) [complete]
* Applicants are encouraged to submit proposals in either English or French for any of these conference sessions. We encourage you to present your work in the language of your choice. CATR will facilitate assistance with translating slides, handouts, etc. to assist participants or audience members who require translated materials.
** For all proposals, participants may choose to blend more traditional academic modes with performance practice within panels and/or within individual presentations.
Guidelines for all CATR conference participants:

  *   Participants must be members of CATR and register for the conference.
  *   Participants are required to meet the requirements and deadlines of the session for which they are applying, and may be asked to withdraw if they do not do so.
  *   Participants are expected to attend and participate in the conference session in person (No SKYPE, Online or distance participation during the conference).






Yana Meerzon, Ph.D.
Associate Professor,
Department of Theatre, University of Ottawa
135 Séraphin-Marion, Room 304B
Ottawa ON Canada, K1N 6N5
Telephone: 613 562-5800, ext. 2243
E-mail: ymeerzon at uOttawa.ca<mailto:ymeerzon at uOttawa.ca>
Webpage: www.theatre.uottawa.ca/eng/faculty/meerzon.html

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