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<DIV><FONT face=Verdana><FONT size=2><FONT color=#ff0000><SPAN 
class=601524815-19022002><FONT color=#000000>Thank you for your interest in the 
<SPAN class=601524815-19022002>Canadian Theatre Review</SPAN>. As requested, the 
following is the table of contents of the latest issue which is currently in 
production.</FONT><FONT face=Verdana color=#0000ff> </FONT><FONT 
face=Verdana><FONT color=#000000>For more information go to </FONT><A 
href="http://www.utpjournals.com/ctr"><STRONG><FONT 
color=#0000ff>www.utpjournals.com/ctr</FONT></A></STRONG></FONT></SPAN></FONT></FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana><FONT size=2><FONT color=#ff0000><SPAN 
class=601524815-19022002></SPAN></FONT></FONT></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana><FONT size=2><FONT color=#ff0000><SPAN 
class=601524815-19022002><STRONG>Canadian Theatre 
Review</STRONG></SPAN><STRONG> 109 Winter 
2002</STRONG></FONT></FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana color=#ff0000 size=2><STRONG>The 
Body<BR></STRONG></FONT><FONT face=Verdana size=2>Edited by Catherine 
Graham</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG><FONT 
color=#000080>Contents</FONT><BR>Making Sense, Getting Through - "The Word's 
Body"</STRONG><BR>The complex relationship between bodies, language, experience, 
and truth in everyday life - and in acting.<BR>JUDITH KOLTAI</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>Gendered Bodies and High School Girls: 
Devising Theatre</STRONG><BR>A story of the everyday, gendered, embodied, and 
eclectic knowledges that a heterogeneous group of girls bring to a theatre 
project.<BR>KATHLEEN GALLAGHER</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>Sitting and Talking ... about 
Movement?!</STRONG><BR>A conversation in progress on the role of the movement 
teacher and of movement in the theatre.<BR>ERIKA BATDORF, LESLIE FRENCH, SALLIE 
LYONS, and CATHERINE MARRION<BR></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>body/absence/body:  
Symptomatologies<BR></STRONG>How does a body move, speak, and even dance to the 
"dis-joins" left by the absence of its beloved(s)?<BR>MICHELLE 
NEWMAN</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG></STRONG></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>Making MindLands: The 
Script</STRONG><BR>In the beginning there was video. Then, there was no video. 
And then, there was video.<BR>W.A. HAMILTON<BR></DIV></FONT>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>Making MindLands: The Multimedia 
Production</STRONG>.<BR>Using technology to underscore the body image problems 
of an analog guy facing a digital world.<BR>PAUL RIVERS</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana><FONT size=2><STRONG>Carbone 14's Intelligent and 
Responsive Body</STRONG><BR>The Montréal image/dance-theatre troupe makes the 
body the primary signifier in performance.<BR>ERIN 
HURLEY<BR></FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana><FONT size=2><STRONG>Re-Surfacing the Chinese-Canadian 
Body in Performance: Elyne's Quan's "Surface Tension" and 
"What?"<BR></STRONG>Edmonton theatre practitioner Elyne Quan resists commodified 
images of the Chinese-Canadian body.<BR>ROSALIND KERR</FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>"Performing Femininity" on Stage and 
Off</STRONG><SPAN class=601524815-19022002> </SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><SPAN class=601524815-19022002></SPAN>Confronting 
effeminaphobia, a near relation and bonding agent to both homophobia and 
misogyny, through drag performance.<BR>DAVID BATEMAN</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2><STRONG>DynamO Théâtre: Moving Images of Teenage 
Life<BR></STRONG>A company of jugglers, acrobats, mimes and clowns combines 
acrobatic movement and dramatic narrative to explore risk, independence, and 
belonging.<BR>BERNARD LAVOIE</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana color=#000080 
size=2><STRONG>SCRIPT</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana color=#000080 size=2><FONT 
color=#000000><STRONG>MindLands<BR></STRONG>W.A. Hamilton's multimedia one-man 
play about a steel worker who suddenly finds that the skill in his hands and the 
strength in his body will no longer provide his family with a stable and 
comfortable life. </FONT><BR></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana color=#000080 size=2><STRONG>VIEWS  AND 
REVIEWS</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2>Bodies - both on stage and off - should be viewed 
in a continuum. Commentary by Catherine Graham</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2>Live and Kicking: A Disabled Audience Member 
Contemplates the Body in the Audience and on the Stage. Commentary by Joanne 
Buckley</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2>Robert Lepage's staging of Bluebeard's Castle and 
Erwartung for the Canadian Opera Company. Review by Karen Pegley and Catherine 
Graham</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Verdana size=2>Establishing Our Boundaries: English-Canadian 
Theatre Criticism. Edited by Anton Wagner. University of Toronto Press, 1999. 
Review by Neil Carson</FONT></DIV></BODY></HTML>