<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<html>
<body bgcolor="#FFFFFF">
Congratulations one and all.  An impressive set of responses.
<br>Deborah Cottreau
<p>awagner wrote:
<blockquote TYPE=CITE><style></style>
<font face="Arial"><font size=-1>Establishing
Our Boundaries reviewed in Modern Drama (Vol. XLIV, No. 1, Spring 2001)
and l'Annuaire theatrale, No. 30, automne 2001.</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>(Neil
Carson's review will appear in the Canadian Theatre Review 109, Winter
2002.)</font></font>  <font face="Arial"><font size=-1>"Establishing
Our Boundaries is an altogether informative and stimulating book. It covers
the topic from sea to sea and from the beginnings to the present...This
book is a major contribution to Canadian theatre history in an often scorned
and rarely studied arena."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--James Dugan, Modern Drama</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>Dans
la diversite des approches, Establishing Our Boundaries documente avec
soin un aspect fondamental de l'art dramatique, a savoir sa reception,
dans ce qu'elle a de decisive pour l'avenir d'un theatre souvent en butte
a l'indifference generale. Par l'ampleur de ses perspectives temporelles
et geographiques, l'ouvrage pourrait eventuellement servir de modele a
un tour d'horizon de la critique quebecoise, qui mettrait en perspective
les liens complexes qu'entretiennent critique, public et milieu, liens
determinants pour une tradition theatral encore jeune.</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Herve Guay, L'Annuaire theatrale</font></font>  <font face="Arial"><font size=-1>Previous
reviews:</font></font>  
<br><font face="Arial"><font size=-1>Establishing Our Boundaries: English-Canadian
Theatre Criticism, Anton Wagner, ed. Toronto: University of Toronto Press,
1999</font></font>  
<br><font face="Arial"><font size=-1>"A fascinating premise. By considering
the output of 21 drama critics, it attempts to construct a cultural history
of Canada from 1829 to the present day . . . an excellent collection of
essays."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Mark Fisher, Glasgow Herald, Scotland</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Wagner
and his contributors have rounded up an intriguing cast of characters .
. . As this valuable volume demonstrates, the true critics, for all their
foibles and quirks, have brought a passionate urgency to their belief in
the value of theatre that no amount of cheery promotional copy will ever
be able to duplicate."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Martin Morrow, The Calgary Herald</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Brilliant
analytical essays . . . Boundaries is a uniquely informing, always interesting,
book on a universal subject: cultural identity and the forces that form
and are influenced by it."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Carol Douglass, American Theatre
Critics Association Critics Quarterly</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Reading
it will expand anyone's knowledge of our culture, our theatre, and our
journalism."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Robert Fulford, The Globe and Mail</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Establishing
Our Boundaries is an undeniably valuable addition to Canadian theatre history
scholarship, helpfully and insightfully illuminating one of the most important,
yet overlooked, elements of the complex system of cultural production that
is English-Canadian theatre."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Len Falkenstein, Canadian Literature</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Destined
to leave its mark on the history of criticism and Canadian theatre and
drama."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Geraldo Ferreira de Lima, A Gazeta,
Cuiab , Brazil</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Shutting
the book Establishing Our Boundaries, one feels like one has lived for
two centuries in the Northern part of North America and has witnessed the
different stages, nuances and faces of the very painful, difficult and
extremely adamant search for a feeling of belonging, or in other words,
for a national consciousness of the people who have really lived there
throughout all that time. It's exciting that this process could be followed
exactly through the development of the theatre and criticism."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Kalina Stefanova, Theatre and Kultura
(Bulgaria)</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Surprisingly
lively and capacious."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Frank Moher, The National Post</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"A
very thorough set of essays . . . a revealing picture of the gradual emergence
of a truly national theatre for English Canada through the eyes of those
who chronicled it."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Ian Herbert, Theatre Record, London</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"A
gem . . . This is must reading for all of us--critics, artists and spectator."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Gaetan Charlesbois, Hour, Montreal</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"If
there is a book to make a reviewer nervous, it is this one."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--James Horner, Canadian Content</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>"Establishing
Our Boundaries could provoke a stimulating debate in Canadian theatre studies;
it is not only, as the collection suggests, a matter of what kind of criticism
and theatre we want, but what kind of history we want as well."</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Michael McKinnie, "The Contradictions
of Canadian Theatre Criticism," Essays on Canadian Writing</font></font> <font face="Arial"><font size=-1>C'est
donc sur toute une tradition riche et meconnue que l'ouvrage dirige par
Anton Wagner leve le voile. A travers elle, on comprend mieux les enjeux
fondamentaux, non seulement du theatre canadien-anglais, mais aussi de
toute une culture qui nous est proche. Soutenu par une recherche titanesque
sur un corpus eparpille dans des milliers et des milliers d'articles, Establishing
Our Boundaries est propre a donner une credibilite a un metier periodiquement
bien malmene. En terminant la lecture de cet ouvrage stimulant, je ne puis
que souhaiter pour le Quebec une etude semblable: qu'une cohorte de chercheurs
dans un de nos departements d'etudes theatrales ou de litterature se penche
sur le corpus de la critique theatrale quebecoise et qu'en attendant, l'ouvrage
dirige par Anton Wagner fasse l'objet d'une traduction francaise.</font></font>
<br><font face="Arial"><font size=-1>--Michele Vais, "La critique passess
au crible", Cahiers de theatre jeu</font></font>  </blockquote>

</body>
</html>