<html><body>
<p> <font size="4">Please post and/or circulate.  Thank you.</font><br>
<br>
<br>
<b><font size="4" face="Arial">University of Windsor</font></b><br>
<b><font size="4" face="Arial">School of Dramatic Art</font></b><br>
<div align="center"><b><font size="4" face="Arial">One-Year Limited-Term Position in Acting</font></b></div><br>
<font face="Arial">The University of Windsor invites applications for a one-year limited-term faculty position in the School of Dramatic Art in the area of Acting at the rank of Assistant Professor commencing as early as</font><b><font face="Arial"> July 1, 2005</font></b><font face="Arial">.  This position is subject to final budgetary approval.</font><br>
<br>
<font face="Arial">The School of Dramatic Art at the University of Windsor is one of the oldest and best established theatre and drama programs in the country. Our graduates have made a mark on both the world stage and in film, and in education. Currently the School of Dramatic Art offers honours degree programs in Acting, Drama in Education and Community, and Dramatic Art, and a wide ranging subscription season of plays through University Players that serve the community. Plans are under way to institute a degree in Production. For further information about the School of Dramatic Art, visit our web site at www.uwindsor.ca/drama</font><b><font face="Arial">.</font></b><br>
<br>
<font face="Arial">The City of Windsor has a vital and expanding cultural community and we are within easy driving distance to Stratford, Toronto, Detroit, and Chicago. Boundless opportunities exist to explore and expand creative potential within both the University setting and the community.</font><br>
<br>
<font face="Arial">The incumbent's responsibilities will include the teaching of courses such as Acting, Developmental Improvisation and/or other areas of the candidate</font><font face="Times New Roman">’</font><font face="Arial">s expertise. The minimum qualifications are an MA or</font><font size="4" face="Arial"> </font><font face="Arial">MFA with significant theatre experience, or in exceptional cases demonstrated professional experience in acting and/or directing. University teaching experience is essential.</font><br>
<br>
<font face="Arial">Applications will include: a letter of application, including a statement of citizenship/immigration status, a detailed curriculum vitae, a teaching dossier or evidence of teaching effctiveness that might include sample course outlines, teaching evaluations and a statement of teaching philosophy and interests, sample(s) of creative/scholarly activity, and three current letters of reference forwarded by the referees. </font><br>
<br>
<font face="Arial">For full consideration, completed applications and names of referees must be received by </font><b><font face="Arial">May 31, 2005</font></b><font size="4" face="Arial"> to:</font><br>
<br>
<font face="Arial">Prof. Lionel Walsh, Director, School of Dramatic Art</font><br>
<font face="Arial">University of Windsor, Windsor, ON N9B 3P4</font><br>
<font face="Arial">Phone: 519.253.3000, Ext. 2805, Fax: 519.971.3629</font><br>
<font face="Arial">Email: walsha@uwindsor.ca</font><br>
<br>
<font face="Arial">Applications may still be received after the deadline date. If you are unable to submit the application by the deadline date, you should contact the Director to alert him that you intend to submit an application after the deadline date. If you are viewing the advertisement after the deadline date, you should contact the Director to find out the status of the search and discuss the possibility of submitting an application.</font><br>
<br>
<font face="Arial">The University of Windsor is committed to equity in its academic policies, practices, and programs; supports diversity in its teaching, learning, and work environments; and ensures that applications from members of traditionally marginalized groups are seriously considered under its employment equity policy. Those who would contribute to the further diversification of our faculty and its scholarship include, but are not limited to, women, Aboriginal peoples, persons with disabilities, members of visible minorities, and members of sexual minority groups. The University of Windsor invites you to apply to our welcoming community and to self</font><font size="4" face="Arial">-</font><font face="Arial">identify in your letter of application.  Priority will be given to Canadians and permanent residents of Canada. </font><br>
<br>
<font face="Arial">To ensure that you are considered within the priorities of the Employment Equity Program, you may self-identify in your letter of application or in a separate letter to the Presidential Commission on Employment Equity which is mandated to oversee the implementation of employment equity. Self-identification letters may be forwarded to the Presidential Commission on Employment Equity, Office of Faculty Recruitment and Retention (OFRR), 325 Chrysler Hall Tower, University of Windsor, Windsor, Ontario, N9B 3P4. Information on Employment Equity can be found on the OFRR webpage at www.uwindsor.ca/facultyrecruitment  or by calling our toll free number 877-665-6608</font><font face="Arial">.</font><br>
<br>
<font face="Arial">The University of Windsor, one of Ontario</font><font face="Times New Roman">’</font><font face="Arial">s leading academic institutions, provides </font><font face="Times New Roman">“</font><font face="Arial">the degree that works,</font><font face="Times New Roman">” </font><font face="Arial">an innovative and student-focused approach which prepares its graduates for the challenges of tomorrow. Information about the University of Windsor and its programs may be found at www.uwindsor.ca . Also visit us at www.uwindsor.ca/facultypositions . For additional information about this position and employment at the University of Windsor, contact Prof. Brian M. Mazer, Director, Faculty Recruitment at 1-877-665-6608 or  recruit@uwindsor.ca.</font><br>
<br>
</body></html>