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<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff><FONT color=#000000><FONT face=Times 
size=4>Performance Research<BR>Vol. 12 No. 4 (December 2007)<BR><BR>'On Objects' 
- Call for Contributions<BR><BR>Issue Editors:<BR>Laurie Beth Clark, University 
of Wisconsin, Madison, USA<BR>Richard Gough, Centre for Performance Research, 
UK<BR>Daniel Watt, University of Loughborough, UK<BR><BR>In this issue of 
Performance Research we hope to explore the various transformations of the 
object in theatre and performance, from sacred to sacrilegious, fetishised to 
worthless, functional to aesthetic, craft to commodity, unstable yet 
enduring.  Contributions might focus on very specific objects or sets of 
objects and/or provoke more thought about some of the questions and themes 
below. We are interested in the presence of objects in a variety of theatrical 
and performance media from Futurism and Surrealism to forms of puppet theatre, 
the Bio-objects of Tadeusz Kantor to the boxes of Joseph Cornell. We are also 
interested in the philosophical designation of objects and their relation to the 
stage, from Heidegger's<I> things</I> to the ghostly trace of Derrida, from the 
body without organs of Deleuze and Guattari to Bachelard's dreamy geometry of 
shells.<BR><BR>We invite scholars and practitioners to engage with some 
questions about objects, performance and culture in the form of essays or artist 
pages. We encourage you to consider all manner of objects: props, icons, 
antiques, artifacts, salvage, inventory,<I> tchotchkes</I>, flotsam, jetsam, 
lagan, fetish objects, sex toys, digital objects, waste, detritus, prostheses, 
souvenirs...<BR><BR>Contributions might focus on very specific objects or sets 
of objects and/or provoke more thought about some of the questions and themes 
below.<BR> <BR></FONT><FONT face="Times New Roman">*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT><FONT 
face=Times size=+1> What is an object? How is its ontological status determined 
and what are the differences</FONT></FONT>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><STRONG>         between things 
and objects?</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face="Times New Roman" color=#000000><STRONG>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></STRONG></FONT><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> What does it mean for an object to 
perform?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> How are objects deployed in creative and 
quotidian contexts?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> How is the status of an object determined and 
contested?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> Why do we still care about 
things?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> How are the boundaries between objects and 
subjects drawn, affirmed, re-instated or</FONT></STRONG></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><STRONG>         
transgressed?</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><STRONG><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> How is the study and deployment of objects 
differently inflected across established</FONT></STRONG></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><STRONG>         disciplines 
(art, theatre, history, archeology, anthropology, sociology) and 
emerging</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><STRONG>         
interdisciplines (performance studies, food studies, tourism 
studies)?</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><STRONG><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> Do the environments of theatre and performance 
offer a unique arena for the reassessment</FONT></STRONG></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><STRONG>         of the status 
of the object?</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face="Times New Roman" color=#000000><STRONG>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></STRONG></FONT><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> What are the possibilities and constraints for 
to the use of objects in a theatrical space?<BR></FONT><FONT 
face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> How has (endurance obsessed) archival culture 
contributed to the enhancement or stagnation</FONT></STRONG></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><STRONG>         of 
objects?</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face="Times New Roman" color=#000000><STRONG>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></STRONG></FONT><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> What are the pleasures of objects?  What 
are objects of pleasure?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" 
color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> What does it mean to think about the body as 
an object?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> What about bodies that are merged with 
objects?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1> What professions (like curating) have special 
relationships with object culture?<BR></FONT><FONT face="Times New Roman" 
color=#000000>*<FONT 
size=-2>           <SPAN></SPAN>  </FONT></FONT></STRONG><FONT 
face=Times color=#000000 size=+1><STRONG> What do objects teach 
us?<BR><BR><BR><BR>Deadlines are as follows:<BR><BR>Proposals: 15th January, 
2007<BR>Finalised material: 18th May 2007<BR>Publication date: December 
2007<BR><BR>ALL proposals, submissions and general enquiries should be sent 
direct to:<BR><BR> Linden Elmhirst - Administrative 
Assistant<BR> Performance Research<BR> Dartington College of Arts, 
Totnes,<BR> Devon TQ9 6EJ UK<BR> tel. 0044 1803 861683<BR> fax. 
0044 1803 866053<BR> email: 
performance-research@dartington.ac.uk<BR> web: 
http://www.performance-research.net<BR><BR>Issue specific enquires should be 
directed to:<BR><BR>Laurie Beth Clark: lbclark@wisc.edu<BR>Or<BR>Daniel Watt: 
D.P.Watt@lboro.ac.uk<BR>For complete Guidelines for Submissions please 
see:</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 
size=+1><BR><STRONG>http://www.performance-research.net/pages/guidelines.html<BR><BR>Performance 
Research is MAC based. Proposals will be accepted in hard copy, on CD or by 
e-mail (Apple Works, MS-Word or RTF). Please DO NOT send images without prior 
agreement.</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 size=+1><BR><STRONG>Please note that 
submission of a proposal will be taken to imply that it presents original, 
unpublished work not under consideration for publication elsewhere. By 
submitting a manuscript, the author(s) agree that the exclusive rights to 
reproduce and distribute the article have been given to Performance 
Research</STRONG></FONT><BR></DIV>
<DIV><FONT face=Times color=#000000 size=+1><BR></FONT></DIV><X-SIGSEP><PRE><STRONG></STRONG> </PRE></FONT></DIV>
<DIV><STRONG><FONT face=Arial 
color=#0000ff>_________________________________________________________________<BR>" 
. . . we have to accept that our tragedy lies always in our past, that we have 
to live with our ancestors' folly and suffer for it, just as they, in their 
turn, suffered, and as we, through our vanity and ignorance, ensure the pain and 
suffering of our own children. How to correct history, that's the 
thing."--Robert Fisk<BR>____________________________________<BR>"In 2005, the 
world . . . pass[ed] the trillion-dollar mark in the expenditure, annually, on 
arms. We're fighting for $50 billion annually for foreign aid for Africa: the 
military total outstrips human need by 20 to 1. Can someone please explain to me 
our contemporary balance of values?" --Stephen 
Lewis.<BR>__________________________________________________<BR>Denis 
Salter<BR>Professor of Theatre<BR>McGill University<BR>853 Sherbrooke St. 
West<BR>Montréal, QC<BR>H3A 2T6<BR>Tel (514) 398 6592 <BR>Regular Fax (514) 398 
8146<BR>Computer Fax (309) 294 0444<BR><A 
href="mailto:denis.salter@mcgill.ca">denis.salter@mcgill.ca</A><BR>__________________</FONT></STRONG></DIV></BODY></HTML>