<html dir="ltr"><head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=Windows-1252">
<meta content="MSHTML 6.00.2900.6049" name="GENERATOR">
<style id="owaTempEditStyle"></style><style title="owaParaStyle"><!--P {
        MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px
}
--></style>
<meta content="VFPEUAGBSX" name="SKYPE_FRAMEID">
</head>
<body ocsi="x">
<div style="FONT-SIZE: 13px; COLOR: #000000; DIRECTION: ltr; FONT-FAMILY: Tahoma">
<div></div>
<div dir="ltr"><font face="Tahoma" color="#000000"><b><font face="TimesNewRomanPS-BoldMT">
<p align="left"><font size="2">Call for Participants</font></p>
<p align="left"><font size="2">Canadian Association for Theatre Research (CATR<a></a>) conference, Fredericton, NB</font></p>
<p align="left"><font size="2">May 28-31, 2011</font></p>
<p align="left"><font size="2">Seminar C: Approaches to the Theatre of Atlantic Canada</font></p>
<p align="left"><font size="2">Organizers: Linda Burnett, Algoma University, and Glen Nichols, Mount Allison</font></p>
<p align="left"><font size="2">University</font></p>
<p align="left"><font size="2">Deadline: January 15, 2011</font></p>
</b></font><font face="TimesNewRomanPSMT">
<p align="left"><font size="2">This seminar will focus on “approaches,” broadly conceived, to theatre in Atlantic Canada.</font></p>
<p align="left"><font size="2">Seminar participants might be interested in exploring some aspect of one of the following subject</font></p>
<p align="left"><font size="2">areas in their papers:</font></p>
</font><font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to producing the work of Atlantic Canadian theatre artists (on stage or on film)</font></p>
<font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to publishing the plays of Atlantic Canadian playwrights</font></p>
<font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to new play development in Atlantic Canada</font></p>
<font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="Times New Roman" size="2">Theatrical approaches to the history and/or politics of the region</font></p>
<font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="TimesNewRomanPSMT"><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to the role of place/space in the work of Atlantic Canadian theatre artists</font></p>
<p align="left"><font size="2">(including under “space” the condition, variety, and usefulness of theatre buildings in the</font></p>
<p align="left"><font size="2">region)</font></p>
</font><font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to the role of language in the work of Atlantic Canadian theatre artists</font></p>
<font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="TimesNewRomanPSMT"><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to situating the work of Atlantic Canadian theatre artists in a national or an</font></p>
<p align="left"><font size="2">international context</font></p>
</font><font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="TimesNewRomanPSMT"><font face="Times New Roman" size="2">Approaches of/to theatre artists in Atlantic Canada, including approaches of/to female, gay,</font></p>
<p align="left"><font size="2">black, Mik’maq<a></a> and other under-represented theatre artists in Atlantic Canada</font></p>
</font><font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="TimesNewRomanPSMT"><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to theatre training in the region (eg<a></a>, PARC’s<a></a> playwright development program,</font></p>
<p align="left"><font size="2">training done at universities and by theatre companies, etc.)</font></p>
</font><font face="Symbol">
<p align="left"><font size="2">• </font></font><font face="TimesNewRomanPSMT"><font face="Times New Roman" size="2">Approaches to teaching dramatic literature in/of the region</font></p>
<p align="left"><font size="2">Participants will be asked to circulate drafts of a short paper (12 double-spaced pages maximum)</font></p>
<p align="left"><font size="2">a month before the conference. This will allow participants to read each other’s papers and pose</font></p>
<p align="left"><font size="2">questions pre-seminar. As well, each participant will be asked to prepare a short overview of</font></p>
<p align="left"><font size="2">his/her paper and ‘formal” response to another participant's paper and present these during the</font></p>
<p align="left"><font size="2">seminar.</font></p>
<p align="left"><font size="2">Interested participants are asked to submit a 250-word abstract and short bio to both Linda</font></p>
<p><font size="2">Burnett at </font></font><font size="2"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff"><font size="2"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff">linda.burnett@algomau.ca</font></font></font><a></a>
</font></font><font face="TimesNewRomanPSMT">and Glen Nichols at </font><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff"><font face="TimesNewRomanPSMT" color="#0000ff">gnichols@mta.ca</font></font><a></a>
</font></font><font face="TimesNewRomanPSMT">by January 15, 2011.</p>
</font></font></font></div>
</div>
</body>
</html>