<p class="MsoNormal">Since many educators as well as theatre practitioners use
this listserv, and since Access Copyright is now proposing a new tariff that's
not being exactly welcomed by all Canadian educational institutions, I'd like to note that the
accuracy of this video's claims is disputed by a Canadian author and a Canadian
copyright lawyer, at the respective links:<br>
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Cory Doctorow: "Canadian collecting society uses lies to pit creators against
schools" <a href="http://www.boingboing.net/2011/02/15/canadian-copyright-c-5.html">http://www.boingboing.net/2011/02/15/canadian-copyright-c-5.html</a><br>
<br>
Howard Knopf: "Education as the "E" word in Bill C-32"
<a href="http://excesscopyright.blogspot.com/2011/02/education-as-e-word-in-bill-c-32.html">http://excesscopyright.blogspot.com/2011/02/education-as-e-word-in-bill-c-32.html</a><br>
<br>
While I worry that this message may play into the "creators vs.
schools" divide (and I cringe at the prospect
of  fanning a "flame war" along such lines here), I think it's
only fair to point out these criticisms (which I'd call important, though I
don't pretend they're representative), so that creators and educators can make
as informed as possible a decision on this matter -- and, ideally, dialogue
constructively with each other about it (and related issues of common concern in
the complex area of copyright).<br>
<br>imho, it is Bill C-32's protection of digital locks that's its *real* problem.
But that's another story.<br>
<br>
- Mark A. McCutcheon<br>
Assistant Professor of Literary Studies<br>
Athasbasca University<br>
<br>
<a href="http://academicalism.wordpress.com">http://academicalism.wordpress.com</a><span style=""></span></p>