<font size=2 face="sans-serif">The 2015 Conference Committee, Association
for Theatre in Higher Education extends a special invitation to Canadian
colleagues to propose a session for the Montreal conference at the Fairmont
Queen Elizabeth, 29 July - 2 August 2015.  Sessions can take the form
of practical workshops in acting, directing, movement, or voice; academic
papers; or round table discussions. The deadline for proposals is 1 November
2014 at midnight.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Please see below for information about
the theme. I also encourage you to visit our website for more information
about the conference and other activities and/or to propose a session:
</font><a href=www.athe.org><font size=2 color=blue face="sans-serif">www.athe.org</font></a><font size=2 face="sans-serif">.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Please note that paper presentations
should have at least three presenters. If you wish to involve co-presenters
from the United States, I am happy to send your ideas to the appropriate
Focus Group members.</font>
<br>
<br><font size=3><i>Je me souviens</i>: We invite you to continue to dream
as we look towards our 2015 Conference in Montréal. Quebec’s simple but
provocative motto, which is not without controversy over interpretation,
caught the imaginations of the members of your 2015 Conference Committee
—both metaphorically and geographically. For ATHE’s members, in the broadest
sense, it invokes thoughts of remembering — remembering theatre at its
best, when its immediacy and humanness is embraced, remembering our past
and how it points to the future, and remembering our power to instigate
change.<br>
<br>
As most ATHE members will cross the national border of Canada and the provincial
border of Quebec — which is recognised as a nation within Canada, and
onto territory claimed by the First Nations Iroquois people,<i> Je me souviens</i>
can be defined by considerations of place as well. Issues of country/isolation/assimilation
that began in Phoenix, as well as acts of revolt/revolution, quiet and
otherwise, give rise to consideration of the silences, the unsaid, the
gestures, the sub-text, the dangers, the misunderstandings, the non-discursive
in the “in-between” terrain between cultures, countries, and constituencies
in Canada and beyond. Building on this, we can also embrace inter/trans-national
and inter/trans-cultural exchanges in performance texts, process, or production.
</font>
<br><font size=2 face="sans-serif"><br>
<br>
Lionel Walsh, Associate Dean<br>
Academic and Student Affairs<br>
Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences<br>
University of Windsor<br>
401 Sunset Avenue<br>
Windsor, ON<br>
N9B  3P4  Canada<br>
</font><a href=www.uwindsor.ca/fahss><font size=2 face="sans-serif">www.uwindsor.ca/fahss</font></a><font size=2 face="sans-serif"><br>
519/253-3000, ext. 2029<br>
<br>
Associate Professor<br>
School of Dramatic Art<br>
519-253-3000, ext. 2820<br>
Fax: 519-971-3629<br>
</font><a href=www.uwindsor.ca/drama><font size=2 face="sans-serif">www.uwindsor.ca/drama</font></a>