<div dir="ltr"><div><p style="margin:0.1pt 0cm"><b><font face="arial, helvetica, sans-serif"><font>CFP: Staging <span class="">Equity</span>: Actualization or Appropriation</font>?</font></b></p><b><font face="arial, helvetica, sans-serif"><span class="">Roundtable</span> Session at CATR 2015 (University of Ottawa, May 30 to June 2, 2015)</font></b></div><div><font face="arial, helvetica, sans-serif"><b>Co-organizers: Rebecca Burton & Laine Zisman Newman</b></font></div><div><font face="arial, helvetica, sans-serif"><b>Moderated by Dr. Michelle MacArthur</b><br></font></div><div style><font face="arial, helvetica, sans-serif"><br></font><div style><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif">A 2013/14 Theatre Production Survey conducted by Playwrights Guild of Canada revealed a distressing regression in gender parity in Canadian theatre. Although women comprise more than half of PGC’s membership, the survey found that they did not account for even 25% of the professional productions staged in Canada last year. While these statistics demonstrate a need for more equitable practices in the arts, prioritizing <span class="">equity</span> is by no means a simplistic endeavour. As Sara Ahmed notes in <i>On Being Included: Racism and Diversity in Institutional Life</i> (2012), <span class="">equity</span> and diversity can also be deployed as cultural capital. Challenging the ways in which we use the terminologies of <span class="">equity</span> and diversity, Ahmed asserts that institutions such as universities frequently employ diversity practices as a means of superficial aestheticization. Introducing the language of <span class="">equity</span>, they change how the institution is perceived, but without enacting significant changes to policy or organizational practices. Thus, although <span class="">equity</span> is undeniably valuable, it suffers from enervation when utilized as capital for economic and institutional benefit.</font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif"> </font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif">In keeping with this year’s theme of Capital Ideas, this <span class="">roundtable</span> welcomes papers that engage with the concept of <span class="">equity</span> in Canadian theatre from multiple standpoints. Investigations might examine methodologies to effectively improve or subvert instances of <span class="">equity</span> in performance, explore shifting definitions of the term “<span class="">equity</span>,” or interrogate intersections of race, gender and abilities in relation to <span class="">equity</span> practices in the arts. How does and should <span class="">equity</span> manifest in theatre practice?</font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif"> </font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif">Please send your 250-word proposals to:</font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif">Rebecca <span class="">Burton</span> and Laine Zisman Newman at </font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif"><a href="mailto:equityintheatre@gmail.com" target="_blank">equityintheatre@gmail.com</a>  </font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><font face="arial, helvetica, sans-serif"><br></font></p><p style="margin:0.1pt 0cm"><b style="font-family:arial,helvetica,sans-serif">Submission Deadline: January 15, 2015</b></p><p class="MsoNormal" style><font face="arial, helvetica, sans-serif"><a href="http://static.ow.ly/docs/call_for_papers_roundtable_burton_zisman_newman_2FO8.pdf">http://static.ow.ly/docs/call_for_papers_roundtable_burton_zisman_newman_2FO8.pdf</a></font><br></p></div></div></div>