<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body dir="auto"><div>Thank you Maris, congratulations Kim.</div><div id="AppleMailSignature"><br></div><div id="AppleMailSignature">Daf<br><br>David Ferry<div>416-433-5826 <a href="mailto:appledor@sympatico.ca">appledor@sympatico.ca</a></div><div><a href="http://davidferry.workbooklive.com">http://davidferry.workbooklive.com</a></div></div><div><br>On Jun 27, 2016, at 8:31 AM, Barry Freeman <<a href="mailto:coldatlantic@gmail.com">coldatlantic@GMAIL.COM</a>> wrote:<br><br></div><blockquote type="cite"><div><div dir="ltr">







<p class=""><span class="">[With apologies for the cross-post]</span></p>
<p class=""><span class="">Hello, all,</span></p>
<p class=""><span class="">Theatre Research in Canada / Recherches théâtrales au Canada is delighted to announce the appointment of Kim Solga as General Editor effective 1 June 2016, following a transitional year in which she served as Associate Editor.</span></p>
<p class=""><span class="">Kim Solga is Associate Professor of Theatre Studies in the Department of English and Writing Studies at Western University, and from 2012-2014 she was Senior Lecturer in Drama at Queen Mary, University of London. She is the author of Theatre & Feminism (Palgrave, 2015), and editor (with D.J. Hopkins) of Performance and the Global City (Palgrave, 2013), and A Cultural History of Theatre: The Modern Age (Bloomsbury, 2016). Kim will be the recipient of the Excellence in Editing Award from the Association for Theatre in Higher Education, and she blogs at The Activist Classroom.</span></p>
<p class=""><span class="">Welcome, Kim!</span></p>
<p class="">I would also like to publicly thank Marlis Schweitzer for her tremendous work on the journal these past few years. Marlis worked diligently to see dozens of high quality articles through to publication, to expand the journal's thematic scope, to make the journal visible to wider audiences, and to bring in more diverse voices. She oversaw the complete redesign of the journal and overhaul of its website. Her tenure as General Editor ends with the journal in fine shape – an emblem of the lively and evolving scholarly community surrounding it. We’re excited for Marlis’s leadership in her new role as the President of the Canadian Association for Theatre Research!<br><span class=""></span></p>
<p class="">Warmly,<br><span class=""></span></p>
<p class=""><span class="">Barry Freeman</span></p>
<p class=""><span class="">Executive Editor, TRIC</span></p>
<p class=""><span class=""></span><br></p>
<p class=""><span class="">--</span></p>
<p class=""><span class="">Bonjour,</span></p>
<p class=""><span class="">L’équipe de Theatre Research in Canada / Recherches théâtrales au Canada est heureuse d’annoncer la nomination de Kim Solga au poste de rédactrice en chef de la revue à compter du 1er juin 2016, après une année de transition comme rédactrice adjointe.</span></p>
<p class=""><span class="">Kim Solga est professeure agrégée d’études théâtrales au Department of English and Writing Studies de l’Université Western; de 2012 à 2014, elle était chargée d’enseignement en théâtre au collège Queen Mary de l’Université de Londres. Elle est l’auteure de l’ouvrage Theatre & Feminism (Palgrave, 2015) et a dirigé les collectifs Performance and the Global City (avec D.J. Hopkins) (Palgrave, 2013) et A Cultural History of Theatre: The Modern Age (Bloomsbury, 2016). Kim est récipiendaire du prix d’excellence dans le domaine de l’édition remis par l’Association for Theatre in Higher Education, et elle signe un blogue sur la pédagogie, le théâtre et l’activisme intitulé « The Activist Classroom ».</span></p>
<p class=""><span class="">Bienvenue à l’équipe, Kim!</span></p>
<p class=""><span class="">J’aimerais profiter de cette occasion pour souligner publiquement le travail remarquable qu’a fait Marlis Schweitzer ces quelques dernières années à la revue. Marlis a travaillé assidûment afin que des dizaines d’articles de grande qualité puissent voir le jour entre les pages de cette revue. Elle a également voulu faire en sorte que le champ thématique de la revue soit élargi, que la revue soit connue d’un plus vaste public et que des voix provenant d’origines plus diverses y soient entendues. De plus, elle a supervisé une refonte complète de la revue et de son site Web. Alors que son mandat de rédactrice en chef prend fin, la revue se porte très bien : elle est un emblème de la communauté savante dynamique et changeante qui l’entoure. Nous avons hâte de voir Marlis dans son nouveau rôle de leadership à la présidence de l’Association canadienne pour la recherche théâtrale!</span></p>
<p class=""><span class="">Avec mes meilleures salutations,</span></p>
<p class=""><span class="">Barry Freeman</span></p>
<p class=""><span class="">Directeur administratif, RTAC</span></p>
<p class=""><span class=""></span><br></p>
<p class=""><span class=""></span><br></p></div>
</div></blockquote></body></html>