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<div style="font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 12pt; color: rgb(0, 0, 0);" class="elementToProof">
ON BEHALF OF CRITICAL STAGES journal:<span style="font-size: 11pt; color: rgb(0, 0, 0); font-family: Calibri, sans-serif;"> CFP AUSTRALASIAN DRAMATURGY</span></div>
<div dir="ltr">
<div> </div>
</div>
<div style="font-family:Arial; font-size:14px">
<div style="font-size:9pt; font-family:'calibri'; color:#FF4233" class="elementToProof">
<br>
</div>
<div>
<div><span style="font-size:14px"><strong>Dear all,</strong><br>
</span></div>
<div class="elementToProof"><span style="font-size:14px"><strong>I am excited to announce the  latest CFP of</strong>
<em><strong>Critical Stage</strong>s</em>/<em><strong style="text-align:center">Scènes critiques:
<span style="font-size:16px">Post-millennial Australasian dramaturgy</span></strong></em>
<strong style="text-align:center"><em><span style="font-size:16px">(Dramaturgie australasienne post-millénaire</span></em><span style="font-size:16px">)</span></strong><span style="font-size:16px"><em><strong style="text-align:center">.</strong></em></span></span></div>
<div class="elementToProof"><span style="font-size:14px"><span style="font-size:16px"><em><strong style="text-align:center"><br>
</strong></em></span></span></div>
<div><span style="font-size:14px"><strong style="text-align:center">NOTE: Those  interested in submitting their proposals (in English or French), the </strong><em><strong style="text-align:center">d</strong></em><strong style="text-align:center">eadline is
 October 30.  </strong></span><span style="font-size:14px"><strong style="text-align:center">For more information, read  full text below.</strong></span></div>
<div style="text-align:center"><br>
<br>
<br>
<br>
<span style="font-size:14px"><em>Global Theatre at Your Fingertips!</em></span><br>
<br>
<strong><span style="font-size:20px">Critical Stages/Scènes critiques</span></strong></div>
<div style="text-align:center"><a href="http://www.critical-stages.org" data-auth="NotApplicable">www.critical-stages.org</a><br>
International Association of Theatre Critics<br>
Association internationale des critiques de théâtre<br>
27, rue Beaunier, 75014 Paris,France<br>
<a href="http://www.aict-iatc.org" data-auth="NotApplicable">www.aict-iatc.org</a><br>
ISSN 2409-7411</div>
<p><br>
<br>
<br>
Critical Stages/Scènes critiques i<em>s available online to the reader without financial, legal or technical barriers. Ιt is a peer-reviewed journal fully committed to the Open Access Initiative. It  offers a platform for debate and exploration of a wide range
 of theatre and performance art manifestations from all over the world.</em><br>
<br>
Critical Stages/Scènes critiques <em>is indexed by SCOPUS, DOAJ, ERIH Plus, DRJI, GOOGLE SCHOLAR, and listed in the ULRICH’s web Global Serials</em><br>
<br>
<br>
________________________________________<br>
</p>
<div style="text-align:center"><span style="font-size:22px"><strong>CALL FOR PAPERS</strong></span><br>
 </div>
<div style="text-align:center"><span style="font-size:22px">Post-millennial<br>
Australasian Dramaturgy</span></div>
<p><br>
<em><strong>Issue 28</strong> (December 2023)<br>
<br>
<strong>Guest Editors</strong><br>
Kathryn Kelly, Julian Meyrick and Fiona Graham</em><br>
<br>
This special edition aims to build on scattered accounts of Australasian dramaturgy in national and international publications over recent decades to provide a timely focus on the field now.<br>
<br>
Adopting a place-based curation outlook, this edition embraces the full spectrum of Australian and Aotearora/New Zealand theatre culture, incorporating First Nations and Māori live performance practices, and the modern settler, post-colonial drama of both nations.
 Within this complex narrative, Australasian dramaturgy has a history filled with contention, paradox, improvisation and passionate practice.<br>
<br>
The centrality of place in this edition seeks to honour the distinctive nature and primacy of First Nations and Māori cultural practices and scholarship. This will be supported by the appointment of cultural consultants to ensure the agency of First Nations
 and Māori perspectives in the curatorial process.<br>
<br>
As Turner and Behrndt note in their seminal work, <em>Dramaturgy and Performance</em> (2016), “dramaturgy is as diverse as performance-making itself.” We offer an inclusive conception of dramaturgy drawn from existing Australasian scholarship and the global
 dramaturgical research that has most impacted the local field.<br>
<br>
We recognise dramaturgy as a specialised field of professional knowledge, with shared approaches and objectives that sit alongside distinctive patterns of work. Our broad church outlook allows for different currents of dramaturgical theory and practice to exist
 in their contradictions and challenges without invalidating potential commonalities arising from their distinctive Australasian context.<br>
<br>
To encourage a wide range of submissions, we welcome traditional research articles on the last ten years of dramaturgical practice and theory, case studies, interviews and panel discussions in video or text form, diagrammatic representations, models and theorisations,
 and innovative proposals that value oral traditions, or capture other dramaturgical practices in culturally appropriate ways.<br>
<br>
<strong>We welcome submissions that relate to or engage with the following:</strong><br>
<br>
•        The traditions and current practices of First Nations and Māori dramaturgy, decolonial and decentring dramaturgy, allyship in dramaturgy, intercultural, transcultural and relational dramaturgy, and the incorporation of First Nations, Māori or Indigenous
 perspectives into cultural resurgence in Australasian dramaturgy.<br>
•        New play development, production dramaturgy, institutional dramaturgy, literary dramaturgy, translation, theatre criticism and adaptation.<br>
•        New dramaturgies, New Materialist Dramaturgy, Expanded Dramaturgy, Slow dramaturgy, Porous dramaturgy, Spatial dramaturgy, Archipelago dramaturgies, Heterarchical Dramaturgies and Saltwater dramaturgy.<br>
•        New media dramaturgy, digital dramaturgy and the confluence of scenography and dramaturgy, particularly ecoscenography, eco-dramaturgy and visual dramaturgy.<br>
•        Dance dramaturgy, choreo-turgy, curation and dramaturgy, co-dramaturgy and devising dramaturgy.<br>
•        Dramaturgy of Belonging, Divisive Dramaturgy, Dramaturgy of Mobility, Unresolvable Dramaturgy, Viral Dramaturgies and dramaturgy as cultural intervention.<br>
<br>
<em>Critical Stage/ Scènes critiques</em> has made the generous offer of potentially including the publication of a new Australasian play/theatrical text.<br>
<br>
For information about submission: click here.<br>
<br>
Those interested should send a 300-word abstract to <a href="mailto:kl.kelly@qut.edu.au" data-auth="NotApplicable">
kl.kelly@qut.edu.au</a> by 30 October, 2022 and please don’t hesitate to be in contact if you have any queries.<br>
<br>
The abstract should outline the planned submission, indicate the format of submission and also include a 50-word biography identifying all collaborating authors.<br>
<br>
Timeline<br>
<br>
Proposals (Abstracts of 300 words, including a short biography): <strong>30 October 2022</strong><br>
Selection:         <strong>15 December 2022</strong><br>
First drafts:          <strong>30 June 2023</strong><br>
Final drafts:         <strong>15 September 2023</strong><br>
Publication:     <strong>    30 December 2023</strong><br>
<br>
<br>
<strong>Biographies of Guest Editors</strong><br>
<br>
<strong><em>Kathryn Kelly</em></strong> is a dramaturg and theatre historian and a Senior Lecturer at the Queensland University of Technology (QUT) in Brisbane, Australia. Her research interests include dramaturgy and socially engaged, feminist and transcultural
 performance. She is company dramaturg with Belloo Creative an award winning, all-female company, based in Meanjin/Brisbane
<a href="http://www.belloocreative.com" data-auth="NotApplicable">www.belloocreative.com</a> and has worked as a dramaturg for almost thirty years.<br>
<br>
<strong><em>Julian Meyrick</em></strong> is Professor of Creative Arts at Griffith University, General Editor of Currency House’s New Platform Paper series, and Literary Adviser for the Queensland Theatre.  He was Literary Adviser for the State Theatre Company
 of South Australia 2013-2019, and Associate Director and Literary Advisor at Melbourne Theatre Company 2002-07. He has directed and dramaturged over 40 award-winning theatre productions and published numerous books and articles on Australian arts and culture.<br>
<br>
<strong><em>Fiona Graham</em></strong> is Programme Director for the MA Dramaturgy and Writing for Performance at Goldsmiths College, London University. She has been a theatre maker for more than forty years working as an actor, director, writer, producer,
 and dramaturg. Her practice is documented in Performing Dramaturgy (Playmarket, 2017) and a collection of plays Triptych: Three Plays for Young People Inspired by the Art of Paula Rego (Aurora, 2019). Website.<br>
<br>
</p>
<div style="text-align:center"><br>
<strong><span style="font-size:22px">Dramaturgie australasienne post-millénaire</span></strong></div>
<p><br>
<em><strong>Dossier</strong> du N 28 (décembre 2023)<br>
<br>
<strong>Responsables invités</strong><br>
Kathryn Kelly, Julian Meyrick et Fiona Graham</em><br>
<br>
Ce numéro spécial vise à s'appuyer sur des récits épars de la dramaturgie australasienne dans des publications nationales et internationales au cours des dernières décennies, pour fournir une mise au point opportune sur le terrain aujourd’hui.<br>
<br>
Adoptant une perspective de curation basée sur le lieu, ce numéro embrasse tout le spectre de la culture théâtrale d’Australie et d’Aotearora/Nouvelle-Zélande, incorporant les pratiques de spectacle vivant des Premières Nations et des Maoris, et celles du colon
 moderne, le drame postcolonial des deux nations. Au sein de ce récit complexe, la dramaturgie australasienne possède une histoire remplie de conflits, de paradoxes, d'improvisation et de pratique passionnée.<br>
<br>
Le caractère central du lieu dans ce numéro vise à honorer la nature distinctive et la primauté des pratiques et de l'érudition culturelles des Premières Nations et des Maoris. Cela sera soutenu par la nomination de consultants culturels pour assurer la prise
 en compte des points de vue des Premières Nations et des Maoris dans le processus de conservation.<br>
<br>
Comme le notent Turner et Behrndt dans leur ouvrage phare, <em>Dramaturgy and Performance</em> (2016), « la dramaturgie est aussi diversifiée que le spectacle vivant lui-même ». Nous proposons une conception inclusive de la dramaturgie tirée de la recherche
 australasienne existante et de la recherche dramaturgique mondiale qui a le plus impacté le domaine local.<br>
<br>
Nous reconnaissons la dramaturgie comme un domaine spécialisé de connaissances professionnelles, avec des approches et des objectifs communs qui côtoient des modèles de travail distinctifs. Notre vision large, ecclésiastique, permet à différents courants de
 théorie et de pratique dramaturgiques d'exister dans leurs contradictions et leurs défis, sans invalider les points communs potentiels découlant de leur contexte australasien distinctif.<br>
<br>
Afin d’encourager un large éventail de soumissions, nous accueillerons des articles de recherche traditionnels sur les dix dernières années de pratique et de théorie dramaturgiques, des études de cas, des entretiens et des tables rondes sous forme de vidéo
 ou de texte, des représentations schématiques, des modèles et des théorisations, et des propositions innovantes valorisant les traditions orales, ou s’intéressant à d'autres pratiques dramaturgiques de manière culturellement appropriée.<br>
<br>
<strong>Nous accueillons les soumissions qui concernent ou s'engagent avec les éléments suivants :</strong><br>
•        Les traditions et les pratiques actuelles de la dramaturgie des Premières Nations et des Maoris, la dramaturgie décoloniale et de décentrement, l'alliance dans la dramatuzrgie, la dramaturgie interculturelle, transculturelle et relationnelle, et l'incorporation
 des perspectives des Premières Nations, des Maoris ou des Autochtones dans la résurgence culturelle de la dramaturgie australasienne.<br>
•        Développement de nouvelles pièces, dramaturgie de production, dramaturgie institutionnelle, dramaturgie littéraire, traduction, critique et adaptation théâtrale.<br>
•        Nouvelles dramaturgies, Nouvelle dramaturgie matérialiste, Dramaturgie élargie, Dramaturgie lente, Dramaturgie poreuse, Dramaturgie spatiale, Dramaturgies d'archipel, Dramaturgies hétérarchiques et Dramaturgie d'eau salée.<br>
•        La dramaturgie des nouveaux médias, la dramaturgie numérique et la confluence de la scénographie et de la dramaturgie, notamment l'écoscénographie, l'éco-dramaturgie et la dramaturgie visuelle.<br>
•        Dramaturgie de la danse, choré-turgie, commissariat et dramaturgie, co-dramaturgie et conception de la dramaturgie.<br>
•        Dramaturgie de l'appartenance, Dramaturgie clivante, Dramaturgie de la mobilité, Dramaturgie insoluble, Dramaturgies virales et dramaturgie comme intervention culturelle.<br>
<br>
<em>Critical Stage/Scènes critiques</em> a fait l'offre généreuse d'inclure éventuellement la publication d'une nouvelle pièce/d’un texte théâtral d’Australasie.<br>
<br>
Pour plus d'information sur la soumission d’articles : cliquez ici.<br>
<br>
Les personnes intéressées doivent envoyer un résumé de 300 mots à <a href="mailto:kl.kelly@qut.edu.au" data-auth="NotApplicable">
kl.kelly@qut.edu.au</a> avant le 30 octobre 2022 et n'hésitez pas à nous contacter si vous avez des questions.<br>
<br>
Le résumé doit décrire la soumission prévue, indiquer le format de l’article envisagé et également inclure une biographie de 50 mots identifiant tous les auteurs collaborateurs.<br>
<br>
<br>
<strong>Chronologie</strong><br>
<br>
Propositions (résumés de 300 mots, dont une courte biographie) : Le <strong>30 octobre 2022</strong><br>
Sélection : Le <strong>15 décembre 2022</strong><br>
Premières ébauches : Le <strong>30 juin 2023</strong><br>
Versions finales : Le <strong>15 septembre 2023</strong><br>
Parution : Le <strong>30 décembre 2023</strong><br>
<br>
<strong>Biographies</strong><br>
<br>
<strong><em>Kathryn Kelly</em></strong> est dramaturge et historienne du théâtre, et maître de conférences à la Queensland University of Technology (QUT) à Brisbane, en Australie. Ses intérêts de recherche portent sur la dramaturgie et la performance socialement
 engagée, féministe et transculturelle. Elle est dramaturge pour Belloo Creative, une compagnie entièrement féminine primée, basée à Meanjin/Brisbane
<a href="http://www.belloocreative.com" data-auth="NotApplicable">www.belloocreative.com</a> et travaille comme dramaturge depuis près de trente ans.<br>
<br>
<em><strong>Julian Meyrick</strong></em> est professeur d'arts créatifs à l'Université Griffith, rédacteur en chef de la série New Platform Paper de Currency House et conseiller littéraire pour le Queensland Theatre. Il a été conseiller littéraire pour la State
 Theatre Company of South Australia de 2013 à 2019, et directeur associé et conseiller littéraire à la Melbourne Theatre Company de 2002 à 2007. Il a mis en scène et dramatisé plus de 40 productions théâtrales primées et publié de nombreux livres et articles
 sur les arts et la culture d’Australie.<br>
<br>
<strong><em>Fiona Graham</em></strong> est directrice de programme pour la maîtrise en dramaturgie et écriture pour la performance au Goldsmiths College de l'Université de Londres. Elle a fait du théâtre depuis plus de quarante ans en tant qu'actrice, metteuse
 en scène, productrice et dramaturge. Sa pratique est documentée dans Performing Dramaturgy (Playmarket, 2017) et une série de pièces Triptych: Three Plays for Young People Inspired by the Art of Paula Rego (Aurora, 2019). Site Web.<br>
</p>
<div>Savas Patsalidis<br>
Theatre Professor<br>
Aristotle University<br>
Thessaloniki-Greece<br>
Editor-in-Chief<br>
Critical Stages/Scènes critiques (the journal of IATC--International Association of Theatre Critics)<br>
President of the Hellenic Association of Theatre and Performing Arts Critics<br>
<a href="https://auth.academia.edu/SavasPatsalidis" data-auth="NotApplicable">https://auth.academia.edu/SavasPatsalidis</a><br>
<a href="https://www.linkedin.com/in/savas-patsalidis-40b11644/" data-auth="NotApplicable">https://www.linkedin.com/in/savas-patsalidis-40b11644/</a><br>
<a href="https://www.facebook.com/savas.patsalidis" data-auth="NotApplicable">https://www.facebook.com/savas.patsalidis</a><br>
<a href="http://savaspatsalidis.blogspot.com/" data-auth="NotApplicable">http://savaspatsalidis.blogspot.com/</a></div>
<br>
<hr>
<p align="center">To unsubscribe from the SCUDD list, click the following link:<br>
<a href="https://www.jiscmail.ac.uk/cgi-bin/WA-JISC.exe?SUBED1=SCUDD&A=1" data-auth="NotApplicable">https://www.jiscmail.ac.uk/cgi-bin/WA-JISC.exe?SUBED1=SCUDD&A=1</a>
</p>
</div>
</div>
</body>
</html>