<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=Windows-1252">
<style type="text/css" style="display:none;"> P {margin-top:0;margin-bottom:0;} </style>
</head>
<body dir="ltr">
<div style="font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 12pt; color: rgb(0, 0, 0); background-color: rgb(255, 255, 255);" class="elementToProof">
<br>
</div>
<div>
<div><br>
<div style="text-align:center"><em>Global Theatre at Your Fingertips!</em><br>
<br>
<span style="font-size:28px"><strong>Critical Stages/Scènes critiques</strong></span><br>
<br>
<a href="http://www.critical-stages.org" data-auth="NotApplicable" data-loopstyle="link">www.critical-stages.org</a><br>
International Association of Theatre Critics<br>
Association internationale des critiques de théâtre<br>
27, rue Beaunier, 75014 Paris,France<br>
<a href="http://www.aict-iatc.org" data-auth="NotApplicable" data-loopstyle="link">www.aict-iatc.org</a><br>
ISSN 2409-7411</div>
<p><br>
<em>Critical Stages/Scènes critiques</em>  is an online peer-reviewed, bi-annual, and bilingual journal (English/French) fully committed to the Open Access Initiative. It offers a platform for debate and exploration of a wide range of theatre and performance
 art manifestations from all over the world.<br>
<em>Critical Stages/Scènes critiques</em> is indexed by SCOPUS, DOAJ, MIAR, ERIH Plus, DRJI, GOOGLE SCHOLAR and listed in Ulrich’s web Global Serials<br>
<br>
</p>
<div style="text-align:center"><span style="font-size:26px"><strong>CALL FOR PAPERS</strong></span><br>
<br>
<span style="font-size:16px"><strong>Issue 28 (December 2023)</strong></span><br>
<br>
<strong><span style="font-size:18px">Essay Section Editor: Yana Meerzon (Canada)</span></strong><br>
<br>
<span style="background-color:#ffa07a">(LE FRANÇAIS SUIT)</span></div>
<p><br>
The “ESSAY SECTION” of <em>Critical Stages/Scènes critiques</em>   is dedicated to urgent issues related to:<br>
theatre and performance making,<br>
ways of thinking and writing about theatre and performing arts,<br>
ways of viewing and reflecting on practices, pedagogies of performance and text analysis,<br>
practices of dramaturgy,<br>
interdisciplinarity, transcultural approaches,<br>
and digitalization of communication practices in theatre and cultural performance, among other issues.<br>
<br>
<strong>The aim</strong> of the ESSAY SECTION is to offer a broader practical, aesthetic, historical, and theoretical outlet to those interested in recent developments in theatre and performance across national and disciplinary boundaries. To this end, we welcome
 a wide range of submissions in English and/or French.<br>
<br>
<strong>Submissions</strong> (complete articles) and inquiries are to be sent to the editor of this section, Yana Meerzon at
<a href="mailto:yana.meerzon@gmail.com" data-auth="NotApplicable" data-loopstyle="link">
yana.meerzon@gmail.com</a><br>
<br>
<strong>Length</strong>: 4000-6000 words<br>
<strong>Language</strong>: English or French<br>
<br>
<span style="color:#a52a2a"><strong>Timeline for the Winter issue (2023):</strong></span><br>
<br>
<strong>Abstract</strong> <strong>(250 words) and bio (100 words) submission deadline</strong>: 15 April 2023<br>
<strong>Deadline for complete articles:</strong> 30 June 2023<br>
<strong>Publication Date</strong>: 30 December 2023<br>
<br>
<strong>Submission Guidelines / Soumission d’articles</strong><br>
<a href="http://www.critical-stages.org/submission-guidelines/" data-auth="NotApplicable">http://www.critical-stages.org/submission-guidelines/</a> <br>
<strong>Style Sheet for Critical Stages / Protocole abrégé de Scènes critiques</strong><br>
<a href="http://www.critical-stages.org/style-sheet-for-critical-stages/" data-auth="NotApplicable">http://www.critical-stages.org/style-sheet-for-critical-stages/</a><br>
<br>
<strong>NOTE</strong>: Writers of English or French as a second language are encouraged to seek help of professional proofreaders before sending their submissions for consideration.<br>
</p>
<div style="text-align:center"><br>
**************************************************</div>
<p><br>
<br>
</p>
<div style="text-align:center"><span style="font-size:22px"><strong>Dossier du N 28 (Decembre 2023)</strong></span><br>
<br>
<span style="font-size:18px"><strong>La section des essais</strong></span><br>
<br>
<span style="font-size:16px"><strong>Responsable de section : Yana Meerzon (Canada)</strong></span></div>
<p><br>
<em>Critical Stages/Scènes critiques</em> est une revue Web révisée par des pairs, entièrement engagée dans l’initiative de l’accès libre. Nous offrons un lieu de débat et d’exploration sur un grand nombre de manifestations de théâtre et d’arts du spectacle,
 du monde entier.<br>
<br>
La section « Essais » de la revue se consacre notamment à des enjeux urgents liés au théâtre et à la création, aux moyens de penser et d’écrire sur le théâtre et les arts du spectacle, aux manières de voir et de refléter les pratiques, les pédagogies du spectacle
 et l’analyse de textes, les pratiques de la dramaturgie, l’interdisciplinarité, les approches transculturelles et la numérisation des pratiques de communication en théâtre et en spectacles culturels.<br>
<br>
L’objectif de la section des essais consiste à offrir un lieu d’expression large sur les plans pratique, esthétique, historique et théorique à ceux qui s’intéressent aux récents développements en matière de théâtre et d’arts du spectacle à travers les frontières
 nationales et disciplinaires. À cette fin, nous accueillons une grande gamme de propositions d’articles, en anglais et/ou en français.<br>
<br>
Pour proposer un article complet ou s’informer, il faut s’adresser à la responsable de cette section, Yana Meerzon à
<a href="mailto:yana.meerzon@gmail.com" data-auth="NotApplicable" data-loopstyle="link">
yana.meerzon@gmail.com</a><br>
<br>
<strong>Longueur</strong> : 4000-6000 mots<br>
<strong>Langue :</strong> Anglais ou français<br>
<strong>Résumés</strong> (250 mots ou 1500 signes) et bio (100 mots ou 600 signes)  : 15 Avril 2023<br>
<strong>Articles complets :</strong> 30 Juin 2023<br>
<strong>Parution</strong> : 30 décembre 2023<br>
<br>
<br>
<strong>NOTE</strong> : Il est recommandé aux collaborateurs dont l’anglais ou le français est une langue seconde de solliciter l’aide de réviseurs professionnels avant d’envoyer leurs propositions d’articles.<br>
</p>
<div>Savas Patsalidis<br>
Theatre Professor<br>
Aristotle University<br>
Thessaloniki-Greece<br>
Editor-in-Chief<br>
Critical Stages/Scènes critiques (the journal of IATC--International Association of Theatre Critics)<br>
President of the Hellenic Association of Theatre and Performing Arts Critics<br>
<a href="https://auth.academia.edu/SavasPatsalidis" data-auth="NotApplicable">https://auth.academia.edu/SavasPatsalidis</a><br>
<a href="https://www.linkedin.com/in/savas-patsalidis-40b11644/" data-auth="NotApplicable">https://www.linkedin.com/in/savas-patsalidis-40b11644/</a><br>
<a href="https://www.facebook.com/savas.patsalidis" data-auth="NotApplicable">https://www.facebook.com/savas.patsalidis</a><br>
<a href="http://savaspatsalidis.blogspot.com/" data-auth="NotApplicable">http://savaspatsalidis.blogspot.com/</a></div>
______________ Content posted in these emails does not represent DramaHE, but the views of the individual poster. Events advertised via the list are not necessarily endorsed by DramaHE. Any complaints, requests or comments about list usage can be addressed
 to <a href="mailto:DramaHE@cygnul.co.uk" data-auth="NotApplicable" data-loopstyle="link">
DramaHE@cygnul.co.uk</a> but we will not respond to requests to unsubsribe or to post: To join, leave or suspend list postings, visit
<a href="https://www.jiscmail.ac.uk/" data-auth="NotApplicable">https://www.jiscmail.ac.uk/</a> and click on subscriber's corner. All of the information you need is there, including ways to reset your password if you lost it. ______________</div>
</div>
</body>
</html>