[Candrama] CFP: Critical Stages/Scènes critiques, DECEMBER 2024
Yana Meerzon
Yana.Meerzon at uOttawa.ca
Thu Mar 7 16:09:39 EST 2024
Critical Stages/Scènes critiques<http://www.critical-stages.org/>
I<http://www.aict-iatc.org/>nternational Association of Theatre Critics<http://www.aict-iatc.org/>
Association internationale des critiques de théâtre
27, rue Beaunier, 75014 Paris,France
ISSN 2409-7411
(Français en suite)
CALL FOR PAPERS
THE ESSAYS SECTION (DECEMBER 2024)
Section Editor: Yana Meerzon (Canada)
Critical Stages/Scènes critiques is a peer-reviewed online journal fully committed to the Open Access Initiative.
The journal is indexed by SCOPUS, DOAJ, MIAR, ERIH Plus, DRJI, and GOOGLE SCHOLAR and listed in Ulrich’s web Global Serials.
The “Essays” section is dedicated to urgent issues related to theatre and performance making, ways of thinking and writing about theatre and performing arts, ways of viewing and reflecting practices, pedagogies of performance and text analysis, practices of dramaturgy, interdisciplinarity, transcultural approaches and digitalization of communication in theatre and cultural performance, among other issues.
The aim of the “Essays” section is to offer a broader communication outlet to discuss recent developments in theatre and performance across national and disciplinary boundaries.
For the December 2024 issue, inquiries, abstracts and submissions are to be sent to
Yana Meerzon at yana.meerzon at gmail.com
Production Calendar
Abstracts (250 words) and Bio (100 words) – May 1, 2024
Complete Articles (up to 5000 words) – June 1, 2024
Peer-Review Process - Summer 2024
Second Draft based on the Reviewers’ Comments – September 1, 2024
Technical Editing – Fall 2024
Publication Date – December 2024
------------------------------------------------------------------------------
Articles are welcome in English and/or French
Submission guidelines<http://www.critical-stages.org/submission-guidelines/>
Submission: Please submit your abstract as an e-mail attachment, double-spaced in MS Word. The section editor will contact you personally with more details about how to submit the actual article. We assume that an article submitted for consideration has not been published and is not being considered for publication elsewhere, either in the submitted or in a modified form.
Permissions: Critical Stages publishes writings that have not been previously published in English or French. Permission to reprint articles is granted with the requirement to include “First published in Critical Stages,” along with other citation information and the web address of the journal.
Photos: Photos (JPEG) and other types of illustrations are necessary. The position of the photo should be designated in the article. All necessary permissions for images should be provided. These can be in the form of an e-mail from the company, or documentation that you have procured the images from an official website.
Note: If the performance the author attended is other than the opening night, please include mention of the actual date in the text itself. General information regarding the production, however, should match the date recorded in national and international databases.
Photo Captions: Each photo of a performance needs a caption detailing the context/situation depicted, particularly the names of the performers (roles), and photo credits.
Style Guide for Critical Stages<http://www.critical-stages.org/style-sheet-for-critical-stages/>
=========================================================
APPEL À CONTRIBUTIONS
SECTION DES ESSAIS
(DECEMBRE 2024)
Responsable de la section : Yana Meerzon (Canada)
Critical Stages/Scènes critiques est une revue en ligne évaluée par des pairs et pleinement engagée dans l'initiative de libre accès. Elle offre une plateforme pour le débat et l'exploration d'un large éventail de manifestations théâtrales et d'arts du spectacle provenant du monde entier.
INDEXING : SCOPUS, DOAJ, MIAR, ERIH Plus, DRJI, and GOOGLE SCHOLAR and listed in Ulrich’s web Global Serials
La section "Essais" est réservée aux questions urgentes liées à la création théâtrale et à la performance, aux façons de penser et d'écrire sur le théâtre et les arts du spectacle, aux façons de voir et de réfléchir aux pratiques, aux pédagogies de la performance et de l'analyse de texte, aux pratiques de la dramaturgie, à l'interdisciplinarité, aux approches transculturelles et à la numérisation de la communication dans le domaine du théâtre et de la performance culturelle, entre autres.
L'objectif de la section "Essais" est d'offrir un moyen de communication plus large pour discuter des développements récents dans le domaine du théâtre et de la performance au-delà des frontières nationales et disciplinaires.
Pour le numéro de décembre 2024, les demandes de renseignements, les résumés et les soumissions doivent être envoyés à Yana Meerzon à l'adresse yana.meerzon at gmail.com
Calendrier de production :
Résumés (250 mots) et biographies (100 mots) – 1er mai 2024
Articles complets (jusqu'à 5000 mots) - 1er juin 2024
Processus d'évaluation – sommer 2024
Deuxième version basée sur les commentaires des évaluateurs – 1er septembre 2024
Révision technique - Autun 2024
Date de publication – Décembre 2024
------------------------------------------------------------------------------
Les articles sont acceptés en anglais et/ou en français
Directives de soumission<http://www.critical-stages.org/submission-guidelines/>
Soumission : Veuillez soumettre votre résumé sous forme de pièce jointe à un courriel, à double interligne et en MS Word. Le responsable de la section Essais vous contactera personnellement pour vous donner plus de détails sur la manière de soumettre l'article définitif. Nous partons du principe qu'un article soumis n'a pas été publié et qu'il n'est pas envisagé de le publier ailleurs, que ce soit sous sa forme actuelle ou sous une forme modifiée.
Autorisations : Scènes critiques publie des textes qui n'ont pas été publiés auparavant en anglais ou en français. L'autorisation de republier les articles est accordée à condition d'inclure la mention « D’abord paru dans Scènes critiques », ainsi que d'autres informations relatives à la citation et l'adresse Web de la revue.
Photos : Les photos (en JPEG) et autres types d'illustrations sont nécessaires. La position de la photo doit être indiquée dans l'article. Toutes les autorisations nécessaires pour les images doivent être fournies. Celles-ci peuvent prendre la forme d'un courrier électronique de l'entreprise ou d'un document attestant que vous avez obtenu les images sur un site Web officiel.
Note : Si la représentation à laquelle l'auteur a assisté n'est pas la soirée de première, veuillez mentionner la date réelle dans le texte. Les informations générales concernant la production doivent toutefois correspondre à la date enregistrée dans les bases de données nationales et internationales.
Légendes des photos : Chaque photo d'un spectacle doit être accompagnée d'une légende détaillant le contexte/la situation représentée, en particulier les noms des artistes (rôles) et les crédits photographiques.
Protocole abrégé de Scènes critiques<http://www.critical-stages.org/style-sheet-for-critical-stages/>
Yana Meerzon
Professeure titulaire| Full Professor
Directrice des études théâtrales | Director of Theatre Studies
Département de théâtre | Department of Theatre
Université d’Ottawa | University of Ottawa
135 Séraphin-Marion, bureau 304B
Ottawa (ON), Canada, K1N 6N5
https://uniweb.uottawa.ca/members/270
Editor. Critical Stages/Scènes critiques<http://www.critical-stages.org/19/the-essay-section-la-section-des-essais/>
Co-Editor. Palgrave Studies in Performance and Migration (book series)<https://www.springer.com/series/17066>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://artsservices.uwaterloo.ca/pipermail/candrama/attachments/20240307/491c5c60/attachment-0001.htm>
More information about the Candrama
mailing list