[Candrama] Autumn news from TRIC/RTAC!

Kim Solga ksolga at uwo.ca
Fri Sep 7 13:10:05 EDT 2018


Hello Canadian Theatre Colleagues!

[le texte français suit.]

We hope you have had some kind of summer, be it productive, satisfying, restful, or travel-and-research-full. It’s now that time of year when we gear up and head back to our syllabi; herewith, then, some autumn-ready news from TRIC/RTAC.

TRIC/RTAC 39.1 (Spring 2018) went live over the summer!

[Subscribers: If you’ve opted for print, your copy should already be with you; if you’ve opted for digital, you should will shortly receive your login registration from UNB, our digital host. These login details will be permanent, so that there will be no delay in accessing any future issues.]

Here’s a glimpse at what’s inside…

Kim Solga: Introduction: Teaching/Editing

ARTICLES

Colleen Kim Daniher
“On Teaching Kim’s Convenience: Asian American Studies, Asian Canadian Studies, and the Politics of Race in Asian Canadian Theatre and Performance Studies”

Monique Hamel
“La question du « réel et son double » dans les créations théâtrales au secondaire”

Kelsey Jacobson
“Through the Fictive to the Real(ish): Affective Time and the Representation of “Real Newfoundland” in Rising Tide Theatre’s Trinity Pageant”

Kathleen Gallagher, Scott Mealey, and Kelsey Jacobson
“Accuracy and Ethics, Feelings and Failures: Youth Experimenting with Documentary Practices of Performing Reality”

FORUM
“Theatre in Higher Education”
Glen Nichols, “Roles of Theatre in Higher Education: Liberal Education and University Theatre Programs in Canada”
Claire Carolan, “An Informal Assessment of Twenty-First-Century Skills Developed Through Hidden Curriculum in Theatre Studies”
Justin A. Blum, “Dramaturgy for Digital Natives”
Moira Day, “Drama and the Liberal Arts at the University Level: Connecting Present, Past, and Future”
Shelley Scott, “Liberal Education, Entrepreneurship, and the Law”
James McKinnon, “Master of All Domains? Constructively Aligning Theatre and Learning”

FORUM
“Reporting from the Post Margins”
Natalie Alvarez and Ric Knowles (with Sue Balint and Peter Farbridge) report on the “Post-Margins: Cultural Diversity as Theatrical Practice” symposium (April 2017)

BOOK REVIEWS
T. Berto on Richie Wilcox, ed. Daniel MacIvor: New Essays on Canadian Theatre, Volume 5
Bethany Hughes on Yvette Nolan and Rick Knowles, eds. Performing Indigeneity: New Essays on Canadian Theatre, Volume 6
Dassia N. Posner on Marie-Christine Autant-Mathieu and Yana Meerzon, eds.The Routledge Companion to Michael Chekhov
VK Preston on Heather Davis-Fisch, ed. Canadian Performance Histories and Historiographies: New Essays on Canadian Theatre, Volume 7

SPECIAL ANNOUNCEMENT
Theatre Research in Canada is still a print journal, but we are conscious of the changing tides of print publications and the opportunities digital publishing and access has to offer. Many of you chose to receive the current issue online only, which is wonderful, because it saves the environment, and also saves the labour of our Editorial Assistants (who hand stuff those envelopes and print those labels themselves as they are sent to you!). This saved time and labour also means we can increase the possibilities of what we can do and publish in the future.

Please check out our online option if you haven’t already! We are looking forward to hearing your thoughts as we move increasingly digital.

Warmly,

The Theatre Research in Canada Team

***

Chers collègues, bonjour!

Nous espérons que vous avez pu profiter un peu de l’été, que ce soit en vous avançant dans vos travaux, en vous consacrant à des activités enrichissantes, en vous reposant ou en voyageant pour vos recherches. Nous voilà fin prêts à retourner à nos plans de cours, et l’équipe de RTAC est au rendez-vous avec une petite annonce au sujet de notre plus récent numéro et un aperçu de quelques changements à venir.

Le numéro 39.1 de Recherches théâtrales au Canada est arrivé pendant l’été!

[Si vous êtes abonné : vous le trouverez bientôt en version papier dans votre boîte aux lettres ou en format numérique dans votre boîte de réception. Si vous avez opté pour le numérique, vous devriez recevoir sous peu votre enregistrement de connexion auprès d’UNB, notre hôte numérique. Ces informations de connexion seront permanentes, de sorte qu'il n'y aura aucun délai pour accéder aux futurs numéros.]

Voici déjà un aperçu de ce que le numéro 39.1 vous propose :

Kim Solga : Présentation : Pédagogie et édition

ARTICLES

Colleen Kim Daniher
“On Teaching Kim’s Convenience: Asian American Studies, Asian Canadian Studies, and the Politics of Race in Asian Canadian Theatre and Performance Studies”

Monique Hamel
“La question du « réel et son double » dans les créations théâtrales au secondaire”

Kelsey Jacobson
“Through the Fictive to the Real(ish): Affective Time and the Representation of “Real Newfoundland” in Rising Tide Theatre’s Trinity Pageant”

Kathleen Gallagher, Scott Mealey et Kelsey Jacobson
“Accuracy and Ethics, Feelings and
Failures: Youth Experimenting with Documentary Practices of Performing Reality”

FORUM
“Theatre in Higher Education”
Glen Nichols, “Roles of Theatre in Higher Education: Liberal Education and University Theatre Programs in Canada”
Claire Carolan, “An Informal Assessment of Twenty-First-Century Skills Developed Through Hidden Curriculum in Theatre Studies”
Justin A. Blum, “Dramaturgy for Digital Natives”
Moira Day, “Drama and the Liberal Arts at the University Level: Connecting Present, Past, and Future”
Shelley Scott, “Liberal Education, Entrepreneurship, and the Law”
James McKinnon, “Master of All Domains? Constructively Aligning Theatre and Learning”

FORUM
“Reporting from the Post Margins”
Natalie Alvarez and Ric Knowles (with Sue Balint and Peter Farbridge) report on the “Post-Margins: Cultural Diversity as Theatrical Practice” symposium (April 2017)

COMPTES RENDUS
T. Berto sur Richie Wilcox (dir.), Daniel MacIvor: New Essays on Canadian Theatre, volume 5

Bethany Hughes sur Yvette Nolan et Rick Knowles (dir.), Performing Indigeneity: New Essays on Canadian Theatre, volume 6

Dassia N. Posner sur Marie-Christine Autant-Mathieu et Yana Meerzon (dir.), The Routledge Companion to Michael Chekhov

VK Preston sur Heather Davis-Fisch (dir.), Canadian Performance Histories and Historiographies: New Essays on Canadian Theatre, volume 7

ANNONCE SPECIALE
La revue Recherches théâtrales au Canada continue d’être offerte en format papier, mais nous sommes conscients que l’édition imprimée subit une transformation importante ces temps-ci et que le passage au numérique ouvre la voie à toutes sortes de possibilités. Beaucoup d’entre vous ont choisi de recevoir ce numéro dans sa version numérique, et nous en sommes ravis : c’est une solution plus écologique qui nous permet de réaliser des économies, puisque nos assistants de rédaction ont moins d’étiquettes à imprimer et d’exemplaires à glisser dans des enveloppes et mettre à la poste. Nous pourrons ainsi développer de nouvelles pistes et vous proposer du contenu additionnel à l’avenir.

Si ce n’est pas déjà fait, allez jeter un coup d’œil au nouveau numéro! Nous avons hâte de savoir ce que vous en pensez.

L’équipe de Recherches théâtrales au Canada

-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://artsservices.uwaterloo.ca/pipermail/candrama/attachments/20180907/19aad292/attachment-0001.html>


More information about the Candrama mailing list