Announcing TRIC/RTC 37.1 (Spring 2016)
Kim Solga
ksolga at UWO.CA
Wed Jun 8 22:48:58 EDT 2016
(Apologies to those of you receiving this more than once...)
Hello friends!
Below you'll find the table of contents for TRIC/RTC 37.1, Spring 2016, as well as our general journal CFP.
Please feel free to pass this information along to any colleagues or students you think will be interested!
Should you have queries, please feel free to direct them to me at this email address.
Warmly,
Kim Solga
Editor in Chief, Theatre Research in Canada/Recherches théâtrales au Canada
***
Theatre Research in Canada /Recherches théâtrales au Canada
37.1 (Spring 2016)
“Réflexions sur les représentations des relations hégémonie¾minorités en littérature, illustrées de trois pièces de théâtre franco-canadiennes”
Nicole Côté investigates the politics of language as expressed through the ongoing “linguistic minoritization” of the French language in western Canadian theatre.
Nicole Côté examine les politiques linguistiques telles qu’elles sont exprimées à travers la « minorisation linguistique » continue du français dans le théâtre de l’Ouest canadien.
“Around the Backside: Productive Disbelief in Burning Vision”
Alana Fletcher explores the materiality of Burning Vision in relation to its fictional world(s), zooming in on moments when the collapse of time and space deliberately confuses, frustrates, or leads audiences astray.
Alana Fletcher examine la matérialité de Burning Vision en relation avec les(s) monde(s) fictif(s), se concentrant sur les moments ou l’effacement du temps et de l’espace volontairement déroute, frustre ou égare l’auditoire.
“Challenging Age Binaries by Viewing King Lear in Temporal Depth”
Julia Henderson explores aging as staged in the Honest Fishmonger’s Equity Coop’s 2012 production of King Lear, deploying the “depth model of aging” developed by theatre and age studies scholar Anne Davis Basting.
À l’aide du « depth model of aging » mis au point par Anne Davis Basting, Julia Henderson explore le vieillissement tel qu’il est représenté sur scène dans une production de King Lear de la Honest Fishmonger’s Equity Coop en 2012.
“The Speed of Queer: La La La Human Steps and Perceptions of the Body in Edouard Lock’s Choreography”
Stephen Low analyzes choreographer Edouard Lock’s recent work, Untitled, arguing that his distinctive “aesthetic of speed” challenges normative views of the gendered body.
Stephen Low analyse une œuvre récente de Edouard Lock, intitulée Untitled, et fait valoir que « l’esthétique de la vitesse » qui la caractérise remet en question nos perceptions normatives du corps genré.
“Les visages du théâtrecommunautaire francophone à Edmonton entre les années 1970 et 1990 : une confusion des genres?”
Sathya Rao and Learry Gagné offer a rich overview of two decades in the history of Edmonton’s francophone community theatre.
Sathya Rao et Learry Gagné proposent un survol riche en détails des vingt ans d’existence du théâtre communautaire de langue française à Edmonton.
“Investigating Afghanada: Situating the CBC Radio Drama in the Context and Politics of Canada and the War on Terror”
Lindsay Thistle traces the under-examined history of the long-running CBC radio series about Canadian soldiers serving in Afghanistan.
Lindsay Thistle retrace l’histoire d’un feuilleton radiophonique de longue durée diffusé sur les ondes de la CBC.
Forum 1
“Jonctions linguistiques et culturelles dans le théâtre canadien / Linguistic and Cultural Junctures in Canadian Theatre,” edited by Louise Ladouceur and Stephen Johnson
« Jonctions linguistiques et culturelles dans le théâtre canadien / Linguistic and Cultural Junctures in Canadian Theatre », sous la direction de Louise Ladouceur et Stephen Johnson.
Forum 2
“Performance of Labour,” edited by Cassandra Silver and Myrto Koumarianos
« Performance of Labour », sous la direction de Cassandra Silver et Myrto Koumarianos
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CALL FOR GENERAL SUBMISSIONS
CFP: Theatre Research in Canada /Recherches théâtrales au Canada
Theatre Research in Canada / Recherches théâtrales au Canada has been the “go-to” publication for scholarship on Canadian theatre and performance for over three decades. In that time, our award-winning articles have helped shape the field of Canadian theatre studies, and we continue to mark-out new territories with upcoming special topics issues on Disability and Performance and Bousculer la scène unilingue :
Pratiques théâtrales bi- et plurilingues au Canada. One of the hallmarks of the journal is that we also continue to publish non-themed issues highlighting the diversity of scholarship in our field submitted by individuals on any number of topics.
This message is a reminder and an invitation to consider sending your article-length pieces to TRIC/RTAC for consideration in general issues. We encourage excellent research from both established and emerging scholars on any topic related to theatre or performance in Canada. For our Forum Section we consider position papers, commentary on issues of significance to the journal’s mandate, information about new and old projects, and research notes. The editor welcomes enquiries about ideas for articles or suggestions for possible special topics issues.
Articles should be in the range of 7,000 words and presented in MLA format; Forum submissions are usually much shorter. You can send your submissions directly to the TRIC/RTAC office via email to tric.rtac at utoronto.ca. See our website http://tricrtac.ca/en/) or a copy of a recent issue of the journal for additional information.
Kim Solga, General Editor
APPEL DE DOSSIERS GÉNÉRAUX
CFP: Theatre Research in Canada /Recherches théâtrales au Canada
Depuis plus de trente ans, la revue Theatre Research in Canada / Recherches théâtrales au Canada est la référence des chercheurs en théâtre et en performance au Canada. Depuis ses débuts, nous publions des articles primés qui aident à façonner les études en théâtre au Canada, et nous continuons de fouler des territoires nouveaux en préparant des numéros thématiques qui paraîtront bientôt sur Disability and Performance et Bousculer la scène unilingue :
Pratiques théâtrales bi- et plurilingues au Canada. Ce qui caractérise notre revue, c’est que nous continuons de publier des numéros généraux afin de mettre en vedette la diversité des contributions que nous proposent les chercheurs de notre domaine.
TRIC/RTAC est toujours à la recherche d’articles à publier. Nous appuyons l’excellence en recherche tant chez les chercheurs chevronnés que chez les chercheurs en début de parcours, et les invitons à soumettre leur travail sur un thème lié au théâtre ou au jeu au Canada. Pour notre Forum, nous prendrons en considération les exposés de principe, les observations sur des enjeux d’intérêt pour la revue, les informations sur les projets anciens et nouveaux et les notes de recherche. Le rédacteur en chef vous invite également à lui soumettre vos idées d’articles ou à lui proposer d’éventuels numéros thématiques.
Les articles proposés seront d’environ 7.000 mots et seront préparés selon les exigences du format MLA (renvois bibliographiques entre parenthèses, avec la liste d’ouvrages cités placés à la fin du document); les textes à paraître dans la section Forum seront normalement beaucoup plus courts. Les personnes intéressées sont priées d’envoyer leur texte par courriel à l’équipe de la revue TRIC/RTAC au tric.rtac at utoronto.ca. Pour de plus amples détails, consultez notre site Web (http://tricrtac.ca/fr/) ou un numéro récent de RTAC.
Kim Solga, Rédactrice
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